Basnicky.sk

sebaboh  Zobraziť/skryť lištu autora

UTRPENIE SLASŤOU

napíšem v rozorvy skaliska
holoruko nechty vlamu
ruvajúc škrípu sa vprosky
nekončím podľahnúc klamu
plazma nech hrozivo vytrýska
vedomie prepadlo v trosky

vrúcam sa, vdieram sa v nemote
chrámaniu, pádom vsriec, trhom
drapom v objatia priam po hlave
nechaj! ja mám seba popráve
spriahni ma, vzrieš sa mi v zlote
v objatí nadkrute dlhom

viem, čo je nadutrp, v nej sa zriem
tak trep sa z cesty, v kej ja blažím
telo, jak ducha, kým ty si tým
čo nevie, čo je to všenadslasť
nežijem, kým ozaj netrpím
musí len mocný raz v sebe zrásť
ja tuším, či tušíš... smieš? ja smiem
po tvojej slabosti nebažím
Dátum vloženia 14. 4. 2009 21:41
Básnička je vložená v kategórii Ostatné
Počet zobrazení básne 1854
Nahlásiť príspevok ako nevhodný obsah

Odoberať RSS kanál tohto autora RSS kanal

linky Uložit a zdieľať

Ulož si alebo zdieľaj tento príspevok v tvojej obľúbenej sociálnej sieti

Komentáre k básničke
  1. kristinaa

    ...nechám si tvoju báseň na" pokojnejší" čas...vrátim sa k nej/ejha použil si ťažké slová ...

    14. 4. 2009 22:15
  2. milson5

    tie slova sa mi pacia a basen je riadne rozorvana takze fajn vykrik

    14. 4. 2009 22:22
  3. kristinaa


    14. 4. 2009 22:27
  4. rohlík

    mne to tak trochu nadnesene pride ako basen z apropa (noga,skrucany,pisko atd.) pre uja imra naschval takmer necitatelny(a pre uja imra uz vobec)..z tohto hladiska mi to prinieslo peknu spomienku

    15. 4. 2009 00:14
  5. sebaboh (napísal autor básne)

    áno... aj radiča a jeho budúcu vzorkyňu obamovu

    15. 4. 2009 00:20
  6. sebaboh (napísal autor básne)

    a čítaj viac krát, len si k tomu rohlíku zober aj nejakú kávu, aby sa ti rozosvietilo v mozgu, zatial len bliká

    15. 4. 2009 00:21
  7. rohlík

    nie vdaka...po tejto stranke ma to vobec nezaujalo

    15. 4. 2009 00:27
  8. bobo31

    Čítanie tejto "básne" pre mňa slasťou nebolo...

    15. 4. 2009 08:25
  9. Beaumont

    nejak mas rad pismeno `v` hm?

    15. 4. 2009 11:34
  10. sebaboh (napísal autor básne)

    charles, vidíš? fakt... nerozmýšľal som o tom, bolo to Vnútorné, preto to v.
    asi to najlepšie vystihovalo

    15. 4. 2009 21:43
  11. sebaboh (napísal autor básne)

    no, bobo, pozriem sa na teba... nepoznáš sebaboha

    15. 4. 2009 21:44
  12. bobo31

    Počúvaj ty dilinokar, zle si sa vyspal, alebo ťa niekto vyrušil pri masturbácii...? Ja nemôžem za to, že máš miesto očí dva análne otvory a všade okolo seba vidíš veľké hov...

    17. 4. 2009 08:59
  13. predpolnocna a.

    to rohlík...myslím, že tvoja angažovanosť v invektívach je namieste, ale zdá sa mi , že nie je celkom objektívna...
    - obidvaja autori sú natoľko inteligentní, že si to vyrieša ...príp. nahlásia, ako nevhodnú reakciu
    -vieš sebaboh nesúhlasm s tebou, každý z Vás ...je pozoruhodný vo svojom štýle....ako aj bobo..., sme tu preto aby sme stránku niekam posunuli...si tu už dosť dlho...a viem, že básniam rozumieš a vieš určiť , kto má aspon náznak talentu alebo ten dar poet. slova...a patrí k nim aj bobo...stránka je domovská pre nás, ktorým na nej záleží...a preto zdravá rivalita je namieste
    -rohlík nesúhlasím s nahlásením...pod bobovou básňou-si autor aj na madnesse a určite si prečítal horšie komentáre...ktoré si dovoľujú napísať samotní redaktori....
    záleží to od Darona alebo administrátora..ako sa k tomu postavia...,
    ...prepáč sebaboh-zatiahol si ma do tohoto vážho mužského sporu tak reagujem...

    17. 4. 2009 12:18
  14. rohlík

    precital, to je pravda..ale ako casto vravis ty ze nechces mat z tejto stranky dalsi madness, tak ani ja to nechcem..a to suvisi aj s tym, ze by to tu mohlo byt menej vyhrotene a mohli by tu panovat menej profesionalne a viac priatelske vztahy..a samozrejme viem ze nezalei odomna ci bude prispevok zmazany ale vyuzil som svoje pravo a myslim ze v tomto pripade opravnene...ide tu aj o to ze ziadny sebelepsi autor bz sa nemal znizit k ponizovaniu druhych, aj keby na to mal citatelmi a kritikou odobrene akesi opravnenie...zda sa mi ze sebaboh takto pomerne casto zautoci na hocikoho,kto si dovoli napisat nieco negativne k jeho dielam

    17. 4. 2009 12:30
  15. sebaboh (napísal autor básne)

    hahaha, bobo, konečne si napísal niečo, čo ťa kvlitatívne definuje. a je to stále lepšie, ako tie tvoje "básne." neskutočné... poprosím admina o recenziu. pretože ja, akokoľvek som vulgárny, aspoň sa o to pokúšam na úrovni, nie tak plaveckoštvrtsky.

    17. 4. 2009 12:59
  16. bobo31

    Mne je ľúto, že som sa znížil k takému komentáru, ale to som sa snažil byť ešte mierny... Myslím, že sebapánboh sa tu už naponižoval dosť!!! Viac sa k nemu už nevyjadrím (ak ma nevytočí ešte viac).

    17. 4. 2009 13:03
  17. sebaboh (napísal autor básne)

    teší ma, že ťa vytáčam, aj keď by nemalo, skôr by ma malo tešiť, keby som bol schopný vytočiť kvalitných básnikov, medzi ktorých ty rozhodne nepatríš. ak ma vytočia takí, ako sú zzz (ten je tu asi najlepší, samozrejme vo svojom rangu), aj takí ako syber a rohlík, sinuhe... dajme tomu, ale tie tá tvoja riekanka bez techniky čaro chuligánov... škoda debaty... ja ti za to stojím, ty mne nie.

    17. 4. 2009 13:09
  18. bobo31

    Máš pravdu sebaboh. Básnik som úbohý a ospravedlňujem sa ti.

    17. 4. 2009 13:14
  19. Beaumont

    nikdy som nevedel ye existoval niekto menom Charles Beaumont

    17. 4. 2009 13:50
  20. ZZZ

    ale deti, naco okolo toho tolko povyku?
    Sebaboh nie je flamer, da sa s nim podiskutovat, aj ponadavat (samozrejme vzdy na urovni).
    Ak to nevies, tak neries a ignoruj. Akoby to bola ta najtazsia vec tuna, ignorovat niekoho...

    17. 4. 2009 14:18
  21. Syber

    suppper... tu je to husté teda
    .sebaboh -uvedom si, že nemôžeš reprezentovať všetkých čitateľov na tejto stránke... ak ti mám povedať pravdu -tak si určite šokoval... aj mňa... dokonca aj tým, že ma v komente staviaš do pozície, kt. mi nepatrí (to, že si spolu vymeníme zopár komentov neznamená, že som seba.bohvie aký autor)
    ...ak ti ide o to (vlastne si sa aj priznal) ... "vytáčať" básnikov na tejto stránke -tak to ti poviem narovinu, že máš nízke ciele (tu)... dokonca ak sa nad tebou zamyslím "hlbšie" -možno chceš iba oťukať (nového) autora... ale týmto spôsobom... neovereným (-vieš isto ako tá kritika zapôsobí ? –zobuď sa)... si sa tak trošku ponížil -sám.sebe. ....bobo31 je u mňa dobrý autor.... má krásne básne (aj keď ich všetky nekomentujem)... a keď sa zadarí, tak nás raz všetkých strčí do vrecka... a na tebe si zgustne
    .... to ti chcem naznačiť, že každý úder pod pás sa ti raz vráti... ak nie hneď tak neskôr (tvoje oťukávanie autorov je nevhodné) možno na teba viac platí ozaj iba .zzz... mám dojem, že ťa tak trochu šetril -teraz... no, ale ty nešetríš vôbec...
    ... k básni... -je na mňa dosť ťažká (ak chceš tak ma zakop pod čiernu zem )
    ale pri poslednom verši mi tak mierne bliklo
    ...hrach na stenu...

    17. 4. 2009 17:13
  22. sebaboh (napísal autor básne)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Beaumont
    syber, zzz ma pár x poriadne zosekal. ja som s kritikou na moju báseň od potenciálneho shakespeara nezačal. prečítal som si pár jeho žvástov a bol som v obraze. pochybujem, že si na nás zgustne. červ má úzky gágor. a ako zzz (ktorý ma nešetril, sám bol brutalkritikom všetkých)... vrátil som ranu tomu, kto by chcel udrieť mňa. také básne, ktoré škriaboťuká on som písal, keď som mal dvanásť. aj rokov aj iq. načo byť zhovievavý. nech si bobok nezačína s niekým, na koho nemá. má na to právo, ale nie schopnosti. ak mu to nedošlo, došlo to tým, ktorí čítali jeho trápny protiúder voči mne a momentálny pokus o pseudoelegantný postoj voči mojej odozve. darmo, smrad hnoja parfémom nezahladíš.

    17. 4. 2009 18:31
  23. Syber

    ...ale veď o tom sme sa už spolu bavili... necíť sa akože ti je ubližované, si nepochopený...
    .... na oplátku ubližuješ iným ? ... si normálny... (raz za čas sa nečakane objavíš... a toto vylezie z teba?) absolútne nízke zmýšľanie
    Kto ti ublížil ? ... to akože teraz budeš robiť ty ? ...aj ja som mal z teba „zmiešané pocity“ (na začiatku), ale viem, že stojí to za to...ťa poznať... teraz si to tak trošku zakopal, dokonca aj vieru v samého.seba (aj vo mňa) a ty vieru v iných básnikov na tejto stránke... dozri už konečne... ako človek

    17. 4. 2009 19:29
  24. sebaboh (napísal autor básne)

    keby si lepšie čítal moje básne, pokúsil sa v nich len o zrnko pochopenia, čo v konečnom dôsledku nie je možné, zistil by si, že mi nejde o to, aby som bol nepochopený. som presvedčený o tom, čo hovorím, aj keď to môžeš považovať za blbosť a nízke, lenže ak to skúsiš obrátiť o 180° naopak, uvidíš tam mňa a seba. to nie je znižovanie. žiadne nízke zmýšľanie. nízke zmýšľanie je pacifizmus. ublížil? prečítaj si bobkov komentár na mňa, ten prvý, možno konečne preleštíš závity. ja netvrdím, že v seba verím, som skeptik, ak by si dával pozor, a, ako hovoríš, zpočiatku by ma poznal, vedel by si to o mne... asi to tak nie je a nevieš, o čom točíš.

    17. 4. 2009 19:40
  25. Syber

    nemusíme tu pokračovať v dlhosiahlych komentoch... bobov komentár bolo len pár slov ... názor, jeho chápanie poézie... chápe ju možno v iných atribútoch, obrazoch ako ty... každý má svoje preferované hodnoty, kt. si cení v poézii.... to je tá rozmanitosť, kt. ma fascinuje... beriem to tak, že si ju chcel potlačiť... preto ma to mierne pobúrilo... a prepáč, že neviem o čom točím

    17. 4. 2009 19:54
  26. Syber

    .sebaboh... inak som pozrel aj tvoje komenty na .bobove básne -nedivím sa mu
    ... môžeš si za to chlapä... mysli

    17. 4. 2009 20:40
  27. Syber

    ...musím uznať, že máš svoje vnútro
    tú tajomnú nebezpečnosť... je lákavá...
    celkovo by som tvoju báseň... v mojom plytkom hnití
    ...posúdil ako – paralel. vyznanie
    ako by bolo v protiklade... tvoje poznanie, tvoja bolesť -
    a belasé výšiny – všeobecne...viem, že obľubuješ kris. a jej tvorbu –láka ťa to... pochopiť sviežosť... uragán –v jej tvorbe... myslím, že chceš... aby raz vletel „holúbok“ do tvojho sveta
    hľadal ťa motýľ v temnotách – a dal ti poriadne na držku v myšlienkach...
    .sebaboh... ver...som rád, že si môj priateľ...aj keď ťa úplne nechápem... prepáč mi to (skôr som mal snahu, aby si pochopil ty mňa... a to bola chyba) povedal som ti to už asi...nečakám od teba...nejaké super slová

    18. 4. 2009 00:16
  28. ANAKIEN_SELLPREST

    normalne ste ma dojali ked som si to cele precital heh ,,, samozrejme to myslim iba v dobrom

    18. 4. 2009 00:20
  29. Beaumont

    ´nízke zmýšľanie je pacifizmus.´

    sebaboh, co si ty za cloveka?

    18. 4. 2009 14:50
  30. sebaboh (napísal autor básne)

    som len človek. beaumont. pacifizmus nás zaviedol na pokraj zániku. alebo k nemu. jeho kultúra nás dekulturalizovala. jeho multikulturalizácia z nás urobila jedno veľké nič. takmer 7 miliárd šancí k chaosu. a odnesie si to tá miliarda, ktorá to mohla mať pevne v rukách.

    19. 4. 2009 16:40
  31. Beaumont

    hovoris ako velky fanda Nietzscheho. som zvedavy ci vies, ze Nietzsche bol v skutocnosti chorlavy slabucky ubohy cloviecik, ktory si svojou elitarskou moralkou zvysoval vlastne ego.

    a ja som zas zvedavy ci ty nahodou nie si podobny

    19. 4. 2009 19:44
  32. Beaumont

    to som dost debilne napisal, ale pointa hadam ostala

    19. 4. 2009 19:45
  33. sebaboh (napísal autor básne)

    som veľký fanda Nietzscheho, ale ty si určite nečítal Nietzscheho dostatočne, pretože máš voči nemu predsudky. prečítaj si ecce homo, ak máš rozum, pochopíš. ak nie, prečítaj si ho ešte raz. asi nevieš dostatočne veľa o jeho živote, aj keď je fakt, že ku koncu života trpel dedičnou chorobou. nemýl si mein kampf s Nietzschem. a ak by si chcel vidieť moju telesnú schránku a vyzvať moje schopnosti, neradil by som ti to. neviem, či by si obišiel v zdravom... intelekt Nietzscheho by nás všetkých skoval do vrecúška. a termín elitárska morálka si teda použil fakt debilne... vidieť, že nevieš, o čom hovoríš... práve proti tomu totiž Nietzsche bojoval... aký si len nechápavý...

    20. 4. 2009 02:46
  34. Daron

    ...už som ťa varoval sebaboh... varujem ťa opäť... ešte jeden útok na hocikoho a budeš mať bloknutý účet;)... a to ešte dobre pochodíš...

    ...a prvé napomínanie ide aj pre teba Bobo...

    20. 4. 2009 03:08
  35. Beaumont

    tak ty si velky fanda Nietszcheho coo?
    tak to by si ho mohol precitat este raz, ak mas rozum, ak nie, tak mozes skusit este raz, ty pseudointelektualny klaun.

    ze Nietsche nebol elitar? Nebol nahodou velky sympatizant aristokracie? Nehovoril nahodou, ze nadludia, co si nacisti nespravne vysvetlili ako arijska rasa (ze si mylim Nietzscheho s Mein Kampfom-si smiesny) alebo jednudocho povedane aristokracia alebo najvyssia vrstva ci citazi vojen sa maju starat o vylucne svoje vlastne zaujmy, aj z cenu zaujmov vacsiny?

    ale nechaj ma citovat Russela : ´´The only practicable form of (Nietzsche´s) aristocracy is an organization like the Facist or Nazi party.´´
    tak mozno neboli az tak daleko...

    a to, ze sa ti ohromne paci ako Nietsche uplne popieral veci ako sucit, nadej, laska, a vyzdvihoval skor machiavellisticku priebojnost a tvrdost mi je uplne jasne uz z tvojho stupidneho utocenia na pacifismuz.
    a ak ho tak velmi zboznujes, tak isto zdielas aj jeho postoj k zenam, resp. neskutocny odpor k zenam,
    (´Thou goest to woman? Do not forget thy whip´ ..Nietsche..)
    tak kedze Nietsche sam bol NAOZAJ chorlavy a uboho slaby cely celucicky svoj zivot (zjavne sa do jeho zivotopisu vobec nevyznas) ale kedze ty si prave naopak silny mocny borec,
    tak sa skus zamysliet ci nahodou nemas nejaky iny telesny defekt, lebo z tvojho nechutne prehnaneho cynizmu sudiac, mentalny mas urcite

    20. 4. 2009 15:18
  36. sebaboh (napísal autor básne)

    daron, neviem, čo tým varovaním "to ešte dobre pochodíš" myslíš... Nietzsche, ak by si ho skutočne čítal, bol prívržencom meštianstva, vždy vyzdvihoval a nepopieral rozdiely, považoval ich za prirodzené, to nepopieram. ale jeho základná filozofia nesúvisela vonkoncom s aristokraciou, mal by si si to konečne uvedomiť, tu ide o filozofiu, nie o politiku. ak si dávaš dokopy politiku s filozofiou, sám si intelektuálnym klaunom. dávať si v tomto prípade kombináciu slova morálka s čímkoľvek je absolútne nelogické, tak neviem, kto je v tomto prípade klaunom, pán osobitná škola. machiavelli dobre vo svojom základnom diele vedel, čo hovorí, ked prehováral ku svojmu vladárovi. v podstate mu nešlo zďaleka o to, aby za neho orodoval, to dobre vedel, preto mu radil, aby v záujme ľudí samotných si vybral skôr strach ako lásku pred nimi. russel mal predsudky voči Nietzschemu z úplne iného dôvodu, ale to ti tuna nikto nepovie... a ženy? tento postoj je triezvy, asi si nezažil dostatočne veľa vzťahov a si nielen intelektuálnym, ale aj citovým klaunom, pretože oni sami vedia, že veľa x je to pravda, na to vezmi jed, ja mám skúsenosti, ty si možno ešte naivný panic.

    20. 4. 2009 21:07
  37. ANAKIEN_SELLPREST

    Nechcem sa velmi pliect do vasho intelektualneho rozhovoru ... ale myslim ze by uz stacilo... dajte si uz vsetci mier dufam ze zase neskoncim ako najhorsii heh...

    20. 4. 2009 21:17
  38. Daron

    ...myslím tým to, že ak neprestaneš útočiť na autorov, tak dočasné zablokovanie účtu je najmenšia ujma k akej môžeš v rámci týchto stránkok prísť;)...

    20. 4. 2009 21:18
  39. ANAKIEN_SELLPREST

    a teraz pozeram ja som ti ani nenapisal k basnicke ... mne sa paci suhlasim s Milsonom

    20. 4. 2009 21:19
  40. Beaumont

    sebaboh, dve veci. prva, je smiesne mysliet si, ze Russel mal predsudky voci Nietszchemu, vsetky jeho explanacie a reakcie na vsetkych myslitelov od antiky su logicke, ferove a hoci mozno nie uplne objektivne, rozumne. je to vsak od teba smiesne uz len kvoli tomu, ze negativne v istych veciach komentuje na tvojho milacika Nietszcheho a ty ho za to nemas rad vsak?

    po druhe, jeho nazor na zeny bol chory, a plynul z absencie akehokolvek vazneho vztahu v zivote, (ja viem, ja viem, jeden mal, ale okaslala ho), pozeram vsak ze ty jeho nazor aj tak zdielas, no co uz, treba si komplexy nejako liecit vsak...

    PS: ja som Machiaveliho pouzil len pomimo ako pridavne meno, a ty sa mi tu o nom ides nezmyselne vykeciavat

    PS2: ja nepotrebujem mat VELA vztahov aby som bol citovo zdatny, a uz vobec nie vela pokazenych vztahov, ako naisto (ne)naznacujes, pan Casanova

    21. 4. 2009 14:50
  41. sebaboh (napísal autor básne)

    1) v tomto prípade musím uznať, nerád, že jedna vec, v ktorej som s FN nesúhlasil, tak ako ty, je jeho uznávanie meštianstva... priznávam... ja nie som fanatik. ani N mi nevyhovuje na stopro. ale je mi jasné, ako snáď hocikomu, kto nemá v hlave nakakané, že hierarchia tu bola, je a bude. ibaže spájať N s etikou je absurdné, pretože už niečo takéto je neetické. je to machiavellizmus. a ten, ako iste vieš, je neetický, ale účelový. lenže si musíme uvedomiť, v akom období machiavelli žil, a aká politika v danej oblasti vtedy vládla. nedalo sa nič iné robiť. je ale jednoznačne jasné, že machiavelli-ho zmýšľanie je bryskné... a to je na ňom obdivuhodné, aj keď neetické, preto nemýľme si pojmy s dojmami. a s tým logicky súvisí aj využívačná neetika, ktorú uznával N. neetika ako taká. i keď Mach. často vo svojej knihe spomínal vieru, dobre vedel prečo... čítame medzi riadkami. no N. mal etiku v tomto zmysle evidentne na háku, preto s ním súhlasím a je mi veľmi blízky. v súvislosti s R. som myslel niečo iné, ale to by som asi odtiaľto vyletel, čo asi bude možné. a ak má niekto určité predsudky veľmi hrubého rázu, palicu si nájde.
    2) o jeho ohrdnutí jednou ženou viem, ale sú takisto špekulácie o tom, čo spôsobilo jeho predčasnú smrť... takže... a mimochodom, buďme triezvy pri pochabom pohľade na ženskú psychiku. o tom by som sa s tebou chcel rozprávať osobne, určite by sme sa dobre pobavili, zasmiali, ver mi, bol by si prekvapený, ako by sme si užili pravdičky...
    3)nie som Casanova, nemal som veľa vzťahov, ale nie som hlúpy, nie som naivný a viem jedno základné pravidlo: buď si na koni, alebo si koňom... prinajlepšom. daj na mňa...
    4)uvádzaš, že ti vadí môj antipacifistický postoj. ale akokoľvek malé zrnko hnevu a arogancie, ktoré vypudíš smerom ku mne, a to ich nebolo málo, stavia ťa na moju stranu, na obhajcu antipacifistu... tak pozor... možno by si sa N. páčil čím ďalej tým viac takže si svojím spôsobom... pseudopacifistický... ako si to povedal? klaun?
    nie, ja si ťa vážim, aj keď si bibliofil a čistý teoretik a nie logik.

    mimochodom.

    21. 4. 2009 21:56
  42. Beaumont

    ok som rad ze si sa vcelku ukludnil, a mozno som to aj ja trochu prehnal, ale volat ma preto pseudopacifistom...v celosvetovom-politickom meradle v kazdom pripade preferujem diplomaciu a pacifizmus skor nez militarne riesenia, a hoci sa do politiky velmi nevyznam, este ma nic nepresvedcilo o tom, ze by ine riesenie bolo lepsie.
    a co sa tyka mojho osobneho zivota (kvoli comu ma ten tvoj antipacifizmus aj poburil), tak to som na sto percent proti akymkolvek prejavom nasilia a jeho aplikovanie na riesenie problemov. akychkolvek.

    co sa tyka tvojej poslednej vety, neviem presne co si tym myslel, ani ako si to myslel, tak mozno by si mi to mohol trochu objasnit nech adekvatnejsie zareagujem

    22. 4. 2009 14:04
  43. sebaboh (napísal autor básne)

    to mimochodom? to bol omyl. to bibliofil je čisto logické, pretože sa opieraš iba o to, čo je písané v knihách. nedávaš si veci dohromady s prirodzenou logikou, potom by si pochopil, že machiavilli ani nietzsche nikdy nemali nič spoločné s elitárskou morálkou, už len (opakujem) tento termín je absolútne nelogický. morálku nemôžeš zlučovať s elitou, nič také automaticky neexistuje, tu sa vymyká forma obsahu. ja som sa neukludnil ani náhodou, pretože si stojím za tým, že najväčšie problémy sa riešia radikálne. pacifizmus je skrývanie rany, ktorá neprestajne hnisá, a tak to dnes je. špina ju jatrí. preto je nutné buď odstrániť to, čo je postihnuté, alebo špinu. a to nekompromisne. a diplomacia? ak si jej zástancom, tak patríš práve k tým, čo obhajujú elitársku morálku. diplomacia má príchuť kompromisu, ten nie je, ak máš otvorenú myseľ, možný. rozdiely sú príliš veľké. diplomacia zlyháva na všetkých frontoch. preto práve diplomati sa z nej snažia max. vyťažiť, kým sa dá. kým sa dá. lebo ako iste vieš, ak nie si pseudointelektuálny klaun a máš zmysel pre logiku, nielen cituješ, pochopíš, že pnutie, aké je, a teraz je mimoriadne, vždy viedlo k prasknutiu. tak sa treba postaviť na správnu stranu.

    22. 4. 2009 20:20
  44. ZZZ

    chalani, zalozte temu vo fore. Celkom dobra debata sa tu rozvija.

    22. 4. 2009 20:24
  45. Beaumont

    pocuj ty hovoris o diplomacii akoby to bola zbytocna, opovrhnutiahodna a destruktivna discpilina ktora by sa na vysokych skolach ani nemala vyucovat vsak. nuz, v dejepise sa nejak extra nevyznam, ale nebyt diplomacie, t.j. komunikovania a kompromisov medzi krajinami tak nielenze v procese integrovania by sme naisto boli v bode nula, ale navyse neviem ani ci by vobec bolo co integrovat! tym myslim, uplny upadok spolocnosti...
    za podobne myslienky niektori ludia obdivovali zcestneho Russeua pred tristo rokmi, neviem vsak ci by sa uz teraz niekto nad takouto myslienkou vobec pozastavil...(len podobne, nie rovnake, aby si mi zas nevykladal o nepochopeni Russeaua )

    hoci niekedy mi pride, ze tie svoje (pre mna)apokalypticke, Nietszchem ovplyvnene myslienky ani nemyslis vazne, ale ze sa rad hadas a vyvracias argumenty. hotovy Sokrates. no tak ale jeho ironia ti teda ide. niekedy az prilis dobre

    23. 4. 2009 17:58
  46. sebaboh (napísal autor básne)

    nepochopil si ma. ale to je dobre, keby sme sa všetci chápali, nemali by sme sa o čom baviť, nebola by potrebná diplomacia. práve preto je dobré byť mierne, aspoň, na nože. inak, ja osobne chodím na humanitný odbor, ale sám viem, že sokrates to vystihol naozaj dobre... postupne dôjdeme k ničomu. a N. nebol zástanca apokalypsy, aj keď čo človek, to názor, to človek. interpretácia robí rozkoly a títo sa tu bavia. ja som zástanca toho, že sa nedá veci stále upratovať a dávať ich nakopu. to ti zoberie toľko sily a v miestnosti vzduchu... niekedy ich treba proste vyhodiť von oknom, aby si mohol miestnosť znova vyčistiť a dať do nej iba to, čo má naozaj cenu a čo vydrží náraz. nie všetko, čo sa učí stojí zaveľa... napríklad taká... však asi chodíš na vysokú, neverím, že by niekto z niečoho nerobil opravnú... netreba citovať klasikov. ja som sa v N. z polovice našiel... a to sa mi ešte nikdy nestalo... AŽ z polovice? som bol prekvapený... nemám rád poseroutkov, nemám rád kresťanských moralistov, k ženám mám postoj triezvy, sami vedia, že sú beštie, mám rád, keď niekto nechodí okolo horúcej kaše a povie niečo na plnú hubu. a keď to vie povedať aj s istým lyrickým nádychom, ktorý N. nechýba... a zbožňuje BEETHOVEN-a... čo dodať.

    24. 4. 2009 01:13
  47. sebaboh (napísal autor básne)

    diplomacia je slalom. pomalá, príjemná... nudná... radikalizmus je zjazd. rýchly, nebezpečný, málokto sa do neho pustí, ale mnohí sú na neho zvedaví... prečo ľudia striehnu na krv? dav chce krv... ľudia nie sú na pokoj zvedaví.

    24. 4. 2009 01:16
  48. kristinaa

    k ženám mám triezvy postoj, sami vedia, že sú beštie, ...no táto mužská hierarchia...ehmm
    , ale v súvislosti so ženami ma napadol tento vtip, ktorý tak radi muži opakujú
    o tom, že keď žena hovorí nie, myslí možno, keď vraví možno, myslí áno, keď povie áno, nie je žena, ale pobehlica)
    ale však vy sa radi staviate do pozície zvodcov a dobyvateľov, hráte rolu dominantného...a ten váš mýtus vraj beštie ..intrigáni

    24. 4. 2009 01:52
  49. Beaumont

    mozno by sa skor trebalo pozriet na princip diplomacie. sam vies dobre, ze to nie je len particka vysmiatych ludi co si pred kamerami podavaju ruky. ty si diplomaciu predstavujes skor ako vojensku, ze radsej kompromis, ako vojna, napriklad. ono to ma vsak aj hlbsi charakter, ktory zasahuje do vsetkych socialnych sfer, ak sam chodis na nejaky humanitny odbor, tak ti o tom urcite nemusim rozpravat.
    a ak tak velmi neuznavas kompromisy, tak do akej miery az? ze sa ani s frajerkou nedohodnes na co pojdete do kina?

    no, hej, uz takmer na vysoku skolu....najprv ale zmaturovat musim... a nie ze by som sa ucil, ale tu po forach vypisujem...

    tvojej oblube Nietszcheho rozumiem, sam som sa tak nasiel v Humovi

    24. 4. 2009 15:21
  50. sebaboh (napísal autor básne)

    už chápem, prečo stále lpieš na diplomacii... ty si sčítaný teoretik, avšak nie logik. tí najväčší teoretici, ak zistili, ak skĺbili logiku s praxou zistili, že teória je bez praxe ničím. a ak skutočne sleduješ diplomaciu, tak by si mal fakt vidieť, kto ju vedie, pretože tvoja predstava, či prinajlepšom interpretácia je pozitívna a životne pozitivistická, až naivná. plus nepočítame ľudí za zásterkou. druhá veta, ktorú si napísal, je blbosť. k nám chodí prednášať jeden z najlepších teoretikov na slovensku, prepáč, že nebudem menovať a ten sám vyplával na povrch z takými vecami, že by si sám uznal, že diplomacia je taká istá hra, ako sám život. zbytočne nafúknutá bublina. je evidentné, že ešte len príliš sedíš pri knihách a nepozeráš sa von. život nie je v knihách. tam ho nenájdeš. najprv pozoruj, potom si dávaj veci do súvislostí. inak, maturita... ani mi nespomínaj... ak sme pri kine... do kina nechodím, väčšinou sú tam riadne blbosti, filmy pozerám aké chcem, kedy chcem... ak sa niekomu nepáči, nech mi prepáči. nikto nie je na svete jediný. žiadny partner nie je nenahraditeľný. nikto. aj ja to o sebe viem.

    27. 4. 2009 00:24