Basnicky.sk

Marihuannita  Zobraziť/skryť lištu autora

Vlastnou vinou

Na hrob mi napíšte
- žila jak zomrela -
s láskou v srdci,
šialene a drsno,
schyzofrenicky dospelá.

Popoluška cez deň,
diabol počas nocí,
s úsmevom na perách
preplakala život.
S úsmevom na perách
a s pošliapaným srdcom
stála pevne na nohách.

Niekedy lietala privysoko,
vždy padala nízko.
Vstávala zocelená,
nespútaná chybami,
vždy iná...
vždy tá istá...

Zo smrti ohňa
zrodila sa voda.
Pokojná a tichá.
V kúte sveta sedí,
je nemá - je hluchá,
len tikot srdca
v rukách vlastný epitaf,
v slzách sa topí
a roymýšla...
smrtelne bledá,
trasúca sa zimou,
ryšavá kopa nešťastia,
so slučkou
stŕpnutými rukami
a novým pocitom viny.

Na hrob mi napíšte
-umrela vlastnou vinou,
s výčitkami a strachom,
pomaly-bolestne
roztrhala vlastné sny,
odohnala lásku...
umrela sama,
zapadnutá prachom.
Dátum vloženia 10. 8. 2006 12:06
Básnička je vložená v kategórii Smutné
Počet zobrazení básne 1590
Nahlásiť príspevok ako nevhodný obsah

Odoberať RSS kanál tohto autora RSS kanal

linky Uložit a zdieľať

Ulož si alebo zdieľaj tento príspevok v tvojej obľúbenej sociálnej sieti

Komentáre k básničke
  1. SARA17

    Smutná básnička, plná bolesti, neviem ale musíš sa cítiť hrozne, keď to tak opisuješ, skús sa vzchopiť a uvidíš, že prídu aj lepšie časy..básnička z môjho hľadiska dnes za 2, pekná, smutná...ale máš aj lepšie

    10. 8. 2006 12:38
  2. SlavoK

    Tak podľa mňa GREAT! Za jedna, smutné ale perfektné

    10. 8. 2006 18:33
  3. nereg. S

    no
    povedal by som ze je to zaplava slov
    a hovoris prilis vela na to ako malo si povedala

    celkovy dojem
    na moj vkus dost pateticke klisoidne

    mozno by nebolo na skodu nechat nieco aj na ciatela



    10. 8. 2006 20:39
  4. nereg. von Schwerzel

    nahodou mne sa paci ta zaplava slov...pekne metafory...odhliadnuc od tyhc preklepov a chyb pekne dielko...1

    11. 8. 2006 12:32
  5. annita

    no mar...toto je velmi vydarene...dost narychlo pisane (sem myslim) kedze te preklepy...ale paci sa mi namet...velmi...

    13. 8. 2006 19:07
  6. nereg. Marihuannita

    no... samozrejme dakujem za vase názory... ano, vsetky moje diela su v tomto case hadzane na net velmi narýchlo, pretoze mam malo casu... slubujem ze od septembra sa to zlepsí....
    no chcem sa aj vyjadrit ku kritike istého cloveka, ktory sa tu prezentuje pod pismenom S.
    Povadala by som ti mozno len to, ze nie vsetko co sa ti nepaci je zle a vsetko co sa ti paci je dobre. Kazdy mame vlastny vkus, tebe sa moze pacit ruzova, mne cierna a nezhodneme sa. Tiez som uz pochopila ze sa nezhodneme ani na hodnoteni diel pretoze spôsobom ako ty vyjadrujes nazor nam davas najavo len ze si myslis ze si nieco viac ako my. Nikto z nás nepovedal ze píse aby sa to pacilo tebe. Kaszdy pise aby sa to pacilo hlavne jemu samemu.
    Ale dobre, idem konkretne. Moje veci sa ti zdaju ukecane, klisovite.... Mas dojem ze mam do jednej basni vtrepat cely svoj zivot??? Lebo to nechcem. Pisem iba vtedy ked ma nieco stve a povacsinou ma stve len jedna vec... takze zakonit pisem o nej a napisem vela ale poviem malo. Mozno to bude preto ze chcem presne vyjadrit ako to myslim, ako to citim.... Klisovite, no ako myslis... bohuzial nie som Hviezdoslav ani Stur, a ani nikto z vyznamnych predstavitelov nasej litratury aby som si vymyslala slova ktorym by aj tak nikto neporozumel. Z toho mi vyplyva ze niektore slovne spojenia jednoducho nezmenis....
    Taktiez je mojim skromnym nazorom aj to ze kazdy basnik ma svoje oblubene rymy, oblubene slovne spojenia, a samozrejme aj slovny druh... niekto pouziva citoslovcia, niekto casice a niekto pridavne mena... kazdy sme specifickí a kazdy sme originalni ci uz je to niekto kto napisal dvesto basni alebo niekto kto sem hodil jednu jedinu, prvotinu alebo len pokus. Kazdy ma pravo ukazat co vie a myslim si ze sme tu aj na to aby sme ho podporovali... no ty zrazas k zemi tym ze nevies ako povedat pravdu ale jemne... dobre, nemusi sa ti pacit vsetko, ale povec to normalne nie akoby si hladel na nas z hora.
    Nepozname sa, skoro nikto nikoho takze tiez nemozes povedat ze vo svojich dielach poviem vsetko... Vsetko vidia len ludia ktory presne vedia preco som to napisala... nie ludia ako ty, ktori hladaju chyby a dôvod kritizovat....

    14. 8. 2006 18:01
  7. nereg. S


    nikdy som nepovedal ze moj nazor je spravny
    sposob akym ho vyjadrujem
    no neviem
    niekto mi povie ze z hora
    a niekto ze normalne
    napr. daron najskor vravel ze z hora
    a napokon mal pocit ze hovorim konstruktivne atd.
    bez toho aby som zmenil styl svojich prispevkov

    kazdy pise hlavne aby sa to pacilo jemu samem
    ano z casti
    pretoze to co vravis je dost alibisticke
    vzhladom na to ze to vesias sem
    musis ratat aj s reakciou citatelov

    nechcem aby si do svojich basni vtrepala cely zivot
    som nikdy nepovedal
    ale okamih/pocit sa da zachytit roznymi sposobmi

    ako to citis
    nie je pre mna argument
    mna ako citatela to jednoducho nezaujima
    zaujima ma ako to sprostredkujes

    a povedat nemusis vsetko
    nemusis vsetko vysvetlovat
    sak nehaj nieco aj na citatela

    nemam rad ani poh ani stura
    aj ked si myslim ze stur aj ked ma nejake basne
    tak nemozno ho povazovat za osobnost slovenskej literatury

    mam rad v basnach jednoduchost
    ale tu u teba postradam

    rymy
    ano maju
    ale ked ich ma kazdy druhy netovy basnik
    tak to predsa len drobatko straca na originalite

    kazdy ma pravo ukazat co vie
    kazdy ma pravo povedat mu na to svoj nazor

    da sa povedat pravda aj jemne?

    14. 8. 2006 20:07
  8. nereg. S

    a myslim ze by mali byt podporovani autori
    ktori maju zaujem sa zlepsovat

    a to su vacsinou ti
    co sa nepokadia z jednej kritiky

    ked
    autor na sebe bude makat
    sam zisti co mu z mojich postrehov vyhovuje
    a co nie

    14. 8. 2006 20:20
  9. nereg. marihuannita

    ja nehovorim ze ma nastvalo, ze mi vadi co si mi napisal alebo ze sa teraz zosypem len preto ze sa moje veci tebe nepacia... len hovorim ze sa to da povedat aj inak, a ver tomu ze da...

    16. 8. 2006 15:01
  10. nereg. mikuška

    schyzofrenicky dospelá.
    ..mne vobec nevadia tie chyby...lahko citatelne, jasne..za 1

    16. 8. 2006 19:01
  11. nereg. S

    mozno da
    mozno nie

    a nie je to jedno?

    16. 8. 2006 22:26
  12. nereg. S

    jo a este
    aby som sa vratil
    lebo vcera som si nemal cas prejst celu debatu

    tak stale neviem kde som napisal ze sa z toho zosypes atd.

    ten druhy prispevok
    o tom kadeni
    reagoval na tvoji poznamku ze kazdy autor ma byt podporovany nech uz je to jeho prvy alebo 250 prispevok
    ze je kazdy jedniencny atd.

    a este raz konkretnejsie sa vyjadrim k mojmu vyjadrovaniu

    nevidim jediny rozumny dovod vyjadrovat sa inak
    pretoze ked vyslovis nejaky kritikcy nazor
    nech uz je akymkolvek sposobom podany
    vyznie ostro

    resp. vyznie tak ako si ho autor precita
    co som sa ti snazil naznacit aj v tom odkaze na darona

    a bol by som radsej keby sme sa bavili o dielku
    a nie takychto koninach

    17. 8. 2006 08:31
  13. Smolinkaa


    Milá Marihuannita-dielo pekne najviac sa mi paci ta posledna strofa obcas sa mi to trosku zle citalo,ale da sa to u mna za jedna

    17. 8. 2006 09:13
  14. Smolinkaa

    Nereg.S.- ludia si zapamataju len drsnych kritikov ale aj oni by mohli mat sem tam dobru kritiku dobre argumenty a neopakujuce sa myslienky ;) s mnohym,co si tu napisal,suhlasim,ale s niektorymi vecami nie...mas pravdu,zla kritika neexistuje ) pretoze ide len o to ako si ju clovek vezme k srdcu....

    17. 8. 2006 09:16
  15. nereg. S

    smolinka: ja som tu dal aj kladen kritiky
    db annita

    a myslienky
    opakujem
    obcas si pripadam jak verklik

    ale vzhladom na to ze pisem komentar konkretnej osobe a nie vsetkym naraz
    povazujem to viac-menej za logicke

    aj vzhladom na to ze su to stale tie isty veci
    co mi vadia
    patos gramaticke rymy frazy genitivne metafory atd.


    17. 8. 2006 09:25
  16. nereg. S

    a ked sa ti nieco nepaci
    mozes sa ozvat
    da sa to vydiskutovat
    aky problem?

    a argumentovat sa snazim
    ci su dobe neviem


    17. 8. 2006 09:27
  17. Smolinkaa

    to su vyhrazky? to snad nie kazdy ma svoj nazor a tvoj je celkom zaujimavy,ale myslim si,ze ked uz vies tak pekne "zdrbat ludi" mohol by si im aj trosku poradit,hmm? tvoj komentar je pre mna zaujimavy a poucny,nemam tu basne pre to,aby mali len dobru odozvu,ale aby som sa zlepsovala aj na vlastnych vinach...mohol by si urobit take dorbne kuk aj na ostatne moje basne,nie len na tie najovsie...ja tu nie som od toho sa s niekym hadat,ale zlpesovat sa ;o)

    17. 8. 2006 11:36
  18. nereg. S

    nie hadat diskutovat
    poradit
    hm
    vsak myslim ze to z tych mojich nazorov je jasne

    nerymovat ked to nevies
    nepouzivat kazdy obraz co mi napadne
    pisat sucasnou slovencinou
    precitat si utrepnie mladeho poeta od j.urbana
    vela citat

    ale necakaj ze ta bude niekto drzat za rucicku
    a povie ti ako to mas robit


    17. 8. 2006 12:53
  19. nereg. marihuannita

    ok.... kasli na to, moje diela su moje diela... su napisane ako su, beriem, tvoj nazor som si vzala k srdcu.... uvidime pri dalsej.... uvidime kedy...

    17. 8. 2006 17:50
  20. nereg. S

    ja ti tvoje dielka neberiem
    to uvidime kedy
    dufam ze nie je myslene tym stylom

    ze kvli mne prestanes pisat

    lebo ak ano
    tak mna s tymto nedojmes

    17. 8. 2006 20:48
  21. nereg. marihuannita

    nie, urcite to nie je myslene ze prestanem pisat... a urcite nie pre jednu zlu kritiku....len nikdy neviem kedy napisem nieco dalsie....

    17. 8. 2006 21:55
  22. nereg. S

    daj na iny server a budes mat aj viac

    ale nie vazne
    teda
    ok

    17. 8. 2006 23:29
  23. nereg. PeterPavol

    mne sa paci...nie rymami ale obsahom sa mi paci...ma to super myslienku...
    tiez si skusim napisat epitaf
    odo mna jednicka

    17. 11. 2006 13:45