Basnicky.sk

von Schwerzell  Zobraziť/skryť lištu autora

DOBODANÉ DETI (venované...)

(Prológ) Srdce mi kričí, dušu žiaľ stíska,
keď riadky plné smrti o vás čítam.
Nevinné ste deti: Patrik i Adam,
slová – vhodné len veľmi ťažko hľadám.

Šokovaní, krvácate spolu s mamou,
tíško ubití rukou toľko milovanou.
Slnká sa tratia z vašich úprimných očí:
Ocko, ocko, prečo život náš končíš?
Kto ti dal právo takto rozhodnúť?
Telíčka naše brutálne prebodnúť?
Mamička, mamka...kde si? Príď!
Ach, pichá nás pri srdci i v pľúcach,
vraždí nás dlaň, kedysi tak teplá a vrúca.

Desať rán pre deti a pre mamu štyri
a potom sám spáchaš harakiri.
Sfúkol si plamene našich mladých sviečok,
slzy kotúľajú sa z našich nemých viečok.
Mal si začať od seba a nás vynechať,
keď pach krvi tvoju lásku vymetal.

Hračky samé, v kúte, nedojedená narodeninová torta,
prázdna lavica v triede a na tabuly odkaz post morta:
(cit.) „ Bol to dobrý kamarát
Mali sme ho radi, mal dobré známky
Celé 3 a pol roka bol fajn a bol zabavný.
A teraz prišlo – Budeš nám chýbať!“

(Epitaf): Srdce mi kričí a žiaľ stíska dušu,
vaše životy v oblakoch neba ďalej klušú.
Mamička jemne hladí vaše hebké vlásky-
ste v našich srdciach navždy – ste naše lásky...

Dátum vloženia 24. 3. 2006 15:53
Básnička je vložená v kategórii Smutné
Počet zobrazení básne 2838
Nahlásiť príspevok ako nevhodný obsah

Odoberať RSS kanál tohto autora RSS kanal

linky Uložit a zdieľať

Ulož si alebo zdieľaj tento príspevok v tvojej obľúbenej sociálnej sieti

Komentáre k básničke
  1. nereg. Satrianna

    mna to az rozplakalo...nedokazem pochopit,ako niekto môze pachat take zverstva!ale co sa basne tyka,opät vonovska klasika...i ked tentoraz prilis smutna

    24. 3. 2006 16:10
  2. von Schwerzell (napísal autor básne)

    dakujem satrianka..ja som bol celkom fajn deep ked som ju pisal..dnes

    24. 3. 2006 16:12
  3. DAZDOVAVODA

    toto nie je smutna basnicka....je strasne kruta....toto je taky strasny cin, co sa stal, ze by som sa o nom nikdy neodvazila napisat basnicku.....rymovat si ako by nic....to nie je dobry napad pisat o tom...
    o tom sa da len hrozne mlcat...

    24. 3. 2006 16:49
  4. DAZDOVAVODA

    fakt...tato tema..je trefa vedla...

    24. 3. 2006 16:50
  5. DAZDOVAVODA

    nehnevaj sa

    24. 3. 2006 16:50
  6. von Schwerzell (napísal autor básne)

    nehnevam...sa preco..ale preco si dala 5?

    chcem tou basnou vzdat hold tym detom a nadej pozostalym...chcem nou docielit aby si ludia kladli otazky preco preco preco sa to stalo..aj ked v tomto pripade je to uz neskoro...treba sa z historie poucit a ak sa naucime vyvarovat a rozpoznat chyby mozme predist tomu aby sa takato hrozna tragedia neopakovala...to tym chcem docielit..aby sa ludia zamysleli a nie zabudli...a pisal som ju s velmi tazkym srdieckom

    24. 3. 2006 16:55
  7. nereg. leviatan

    kruta je ale aj to je umenie podat basen bez cenzury...neviem o com to je asi som zaspala spravy ale cim je basen tajomnejsia a pravdivejsia tym sa v nej viac najde no ak sa to vazne stalo neviem akoby reagovali blizky ale mam pocit ze ked si ju pisal aj ty si mal dusu plnu hrozy no niektore momenty hlavne predposledna strofa sa mi nepaci nehnevaj sa inak vo mne zanechala silne dojmy

    24. 3. 2006 17:04
  8. von Schwerzell (napísal autor básne)

    predposledna strofa je citacia (je tam napisena cit)..to napisali spoluziaci zosnulemu..a nehccel som to menit...chcel som aby to bolo autenticke...ked neviem co sa stalo pozri si bleskovky.sk tam to najdes

    24. 3. 2006 17:06
  9. nereg. leviatan

    aha chapem...ozaj tiez mam jednu baladu len je moc dlha a tazka na pochopenie je o niecom inom ako sa zda takze tu ocenujem tvoju jasnost a pekne spracovane lenmam husiu kozu a le tak to ma byt no nie?

    24. 3. 2006 17:09
  10. von Schwerzell (napísal autor básne)

    ja som mal slzy v ociach ked som ju pisal...a dlho som sa rozhodoval ci ju napisem..a dnes som sa rozhodol ze ano..i ked bude asi velka polemika v nazoroch na nu

    24. 3. 2006 17:12
  11. nereg. leviatan

    polemika...to znamena vyvolanie pocitov...uz sa to spat vratit neda napisal si ju tak nes pripadne nasledky....ta moja sa vola pan v klobuku a kraska.....tu baladu myslim...a podla mn si uprimny clovek...co si citil si napisal...idem sem dat dalsiu svoju potom ked budes mat cas pozries sa?

    24. 3. 2006 17:14
  12. DAZDOVAVODA

    dala som 5 pretoze si vobec nezachytil to, co musia citit ich blizki...a co museli prezivat oni....v tej situacii, nemozes to vediet, nebol si tam, nepoznas ich....nepis o nich...akoby si ich poznal...to je vsetko

    24. 3. 2006 17:44
  13. von Schwerzell (napísal autor básne)

    ja ti tvoj nazor neberiem...ale preco o tom nepisat? Napr. ked havorovalo to slov. lietadlo s vojakmi tak kolko sa tu pisalo ....o tom sa tiez nemalo pisat..??
    Preco by som nemal pisat o tom, co je tak silne emotivne i ked tak velmi tragicke....? Preco by sme mali mlcat trebars o takychto tragediach....treba vyvolat ohlas aby si ludia uvedomili, ze takeho strasne zlociny su naozaj velmi krute..a ak vidime, ze sa nieco obdobne deje v nasom okoli reps. naznaky, ze to k tomu speje, tak aby sme vedeli predvidat a zasiahnut...nie egoisticky sa pozerat iba do vlastneho korytka a tvarit sa, ze to co je vokol sa nas netyka..

    24. 3. 2006 17:55
  14. nereg. Divitiae

    prepana z toho som nejak uplne vykolajena ... slzy sa mi tlacia do oci ... pripada mi to prilis sado-maso take nieco...alebo skvor odvazne napisat o nieco co poculi a o com vedia skoro vsetci... je to skvor urazajuce ako obohacujuce dojmom ... nieje zla ta basen brave naopak ... ale nevhodna tema urcite ... pobururujuca ... ale nedam jej 5 lebo nieje zla

    24. 3. 2006 18:31
  15. von Schwerzell (napísal autor básne)

    dakujem za nazor...mozno cielom bolo aj poburit a akosom uz napisal vyvolat polemiku na tuto temu...myslim ze sami to podarilo....je to velmi tragicka basen

    24. 3. 2006 18:33
  16. nereg. Ronaldinho

    kruto sa rozhodol otec...sakra...aj ja som mal slzy na krajíčku...hm...podľa mňa by sa o tom malo písať...nech všetci vidia aké je to nechutné a úbohé...nech si prosím pekne každý vstúpi do svedomia...veď nie preto sme na svete, aby sme sa vyvraždili...ale slová sú nanič, keď nie sú skutky...
    pre človeka s kúskom citu je báseň až ťažko "stráviteľná"...myslím, že aj to bolo cieľom...

    24. 3. 2006 18:45
  17. von Schwerzell (napísal autor básne)

    dakujem Ron

    24. 3. 2006 18:47
  18. nereg. annita

    prepac von...ale to co ti teraz poviem sa ti nebude pacit...je to hrozne pateticke...od teba by som necakala ta priehladnu temu...proste som sklamana na celej ciare...

    24. 3. 2006 19:11
  19. von Schwerzell (napísal autor básne)

    dakujem annitka za nazor...co myslim tym patetickym..vies ako je piatok vecer a na mna treba lopatisticky..dik

    24. 3. 2006 19:18
  20. mikuška

    na mna príliš nechutná, ak to mam tak pomenovať...téma smutná, v dnesnej dobe aj aktuálna...no neviem...som v rozpakoch...hmmm

    24. 3. 2006 19:18
  21. von Schwerzell (napísal autor básne)

    suhlasim ...je velmi nechutna

    24. 3. 2006 19:19
  22. nereg. annita

    otrasne klise! Ocko, ocko, prečo život náš končíš?
    Kto ti dal právo takto rozhodnúť?

    vela cudzich informacii...Desať rán pre deti a pre mamu štyri
    Bol to dobrý kamarát
    Mali sme ho radi, mal dobré známky
    Celé 3 a pol roka bol fajn a bol zabavný.
    A teraz prišlo – Budeš nám chýbať!“

    Mal si začať od seba a nás vynechať, a toto...to je snad vrchol tvojho diela...ceresnicka na nechutnej slahacke...vazne sa ospravedlnujem za expresivne slova ale tak to citim v tomto momene...proste...to som od teba necakala...nejde len o basen...ktora je trochu primitivna ale beriem...ide o moralne stanovisko...mozno zajtra to uvidim inak ale dnes...prepac...


    24. 3. 2006 19:23
  23. von Schwerzell (napísal autor básne)

    chcel som to napisat jednoducho..bez komplikvanch obrazov..jendnoducho a priamociaro...tak ako keby to pisalo dieta...asi to nikto nepostrehol..doteraz..
    ta predposledna strofa je citacia..to som nechal ..narocky..aby to dalo punc autentickosti...ale tvoj nazor beriem..je to primitivna basen..

    24. 3. 2006 19:26
  24. nereg. annita

    nie nejde o to...o primitivizmus...ani... viem co si chcel vyjadrit bohuzial sa to nepodarilo...nie tymto stylom...viem pochopit ako si sa citil...v zaplave citom...no nemozem to hodnotit kladne

    24. 3. 2006 19:31
  25. von Schwerzell (napísal autor básne)

    jasne ja akceptujem tvoje hodnotenie..annitka..

    24. 3. 2006 19:33
  26. nereg. janulienka

    tak beznádejne smutná, až hrdlo zviera...1*

    24. 3. 2006 20:04
  27. von Schwerzell (napísal autor básne)

    dakujem jani

    24. 3. 2006 20:07
  28. meritka

    ked som si precitala tuto basen,tak som mala slzy v ociach a husiu kozu...tato basen je o realnom zivote a aj treba o tom pisat a hovorit a nie mat iba klapky na ociach a zit si vo svojom svete a ked sa nieco stane tak nie mna sa to netyka...plno je takychto nasilnych cinov a nik o tom nevie keby niekto co i len trosicku tusil tak je tam mala nadej ze by sa tomu mohlo predist..je to velmi smutne co sa stalo..kazdy si moze vyjadrit svoj nazor ale ja VON uplne s tebou suhlasim,niektore prispevky neviem trochu ma to poburilo..a napriklad aj ked havarovalo lietadlo s vojakmi..stratila som tam aj ja rodinu a ked som si precitala o tom nejake clanky pekne prispevky tak ma to trochu povzbudilo a nebola som az taka z toho smutna..naozaj mne sa to paci aj ako je to napisane....ta citacia je taka dojemna vsetko je take smutne....

    Mal si začať od seba a nás vynechať,
    keď pach krvi tvoju lásku vymetal.
    ....a k tomuto nechcem byt kruta ale to je pravda a ako keby si mi to zobral z ust,na jeho labilitu mysle a zvratene myslienky doplatili nevynne duse...

    24. 3. 2006 20:18
  29. von Schwerzell (napísal autor básne)

    dakujem meritka...

    24. 3. 2006 20:20
  30. nereg. Bufkas

    Slovo majstra... ___1___

    24. 3. 2006 21:45
  31. nereg. Bufkas

    Ja ti nemozem pisat o style tvojej basne, kedze ja nic take dobre asi nikdy nenapisem... Ale myslim, ze vis o cem pises a pises to presvedcivo... preco sa to moze znamkovat len raz...

    24. 3. 2006 21:51
  32. DAZDOVAVODA

    Nepovedala som, ze si mame davat klapky na oci akoze sa to nestalo, ale jednoducho nemyslim si ze si uz narastol na to, aby si o tomto cine pisal basen.....a ja byt nejakym pribuznym a precitat si toto...tak ma to urcite nepotesi... touto basnickou si vobec nezacelil rany, je len krute vrtanie sa v cerstvej rane....nie seriozna basen, ktora nieco vyjadruje....pripomina mi to spravy na markize...

    25. 3. 2006 14:08
  33. nereg. von Schwerzel

    to je tvoj a nazor a pohlad..ktory ja akceptujem..moj je iny...inac posudzovat , kto na co dorastol by som sa neodvazil....mas vela odvahy ked si to dovolis...hm co uz.

    25. 3. 2006 15:48
  34. nereg. von Schwerzel

    vdaka bufkas za nazor...ocenujem

    25. 3. 2006 15:48
  35. DAZDOVAVODA

    No, myslim, ze odvahy mam dost, aj rokov uz mam dost, ale na tuto temu by som sa neodvazila... inac co sa tyka tvojho "dorastenia" usudila som tak podla tvojich ostatnych basniciek a za tym si stojim...ale uz sa nejdem vyjadrovat...davam priestor tym, co sa im to paci...nerada niekoho buzerujem za to, co napisal...ale v tomto pripade som sa nejako nemohla zdrzat...

    25. 3. 2006 22:53
  36. jakama

    fúha, myslím, že si rozpútal megadiskusiu a to je dobre, lebo ľudia sa málo rozprávajú. Keď som počula tie správy, bola som zhnusená. V novinách to prezentujú len ako ďalšiu udalosť, bez emócií, nikto si nevie predstaviť aký to je pocit. Súhlasím s tým, že ja by som sa na takú tému neodvážila, je to brutálne,ostré,bez vatičky ale ....ale aj taká je poézia. Podľa mňa nie je chyba, že je "jednoduchá". Pre mňa v písaní ide o to,že básnička má ísť od srdca a vyjadriť úprimný, hoci subjektívny názor a nie obsahovať metaforu v každej vete. A tak. Môj subjektívny názor....

    26. 3. 2006 01:31
  37. nereg. von Schwerzel

    v pohode vodicka..tvoj nazor ako som uz povedal akceptujem a dakujem za peknu diskusiu, smiem vediet , ktore moje basne si uz citala? ci vsetky?? tak potom moja ucta za tvoj vykon

    dakujem jakama....bol by som rad, keby som uvidiel tvje nazory aj pri ostatnym mojich vytvoroch...este raz dik

    26. 3. 2006 11:31
  38. DAZDOVAVODA

    ano skoro vsetky...

    26. 3. 2006 11:57
  39. nereg. muza

    Tato basen ma v sebe tak vela smutku, ze sa pri jej citani rosia oci, bol to tvoj zamer, tvoj postoj, tvoje pocity, tvoj vykrik...mozno to nemuselo byt prave s "menami", ale kazdy by aj tak vedel o co tu ide. Bol si priamy, svojsky a napisal si to s citom. To, ze kazdy mame na to iny nazor,je uplne v poriadku. Treba debatovat, premyslat a tym padom aj dalej "rast". Mne sa tato basen paci, pretoze zachytava mnozstvo pocitov, ktore keby neboli na papieri, dali by sa kruto citit. A znamkovanie tu nie je na mieste, tato basen je tu z ineho dovodu, dakujem von...

    26. 3. 2006 12:33
  40. nereg. SuARI

    Ludia vacsinou citia poburenie vtedy, ked sa boja priznat si pravdu...boja sa pozret na to horsie "ja" cloveka...hm, mna tato basen nepoburila - podla mna tym spisovatelsky krutym sposobom chcel autor skor donutit troska zamysliet...
    ...niet k tomu co dodat, pan Baudelaire

    26. 3. 2006 22:18
  41. nereg. sunlight

    Myslim,ze nemam(e) pravo vycitat temu,na ktoru niekto napise basen.Napokon,kazdy ako to citi,nie?
    Ale osobne ma tato basen az tak nedostala,mozno prave preto,ze sa to ozaj stalo.A je to len moj nazor,ale zda sa mi to umele.No niektore verse su ozaj pekne.V podstate basen nieje zla,ale chyba mi v nej nieco,a mozno je tam niecoho privela.

    26. 3. 2006 22:30
  42. von Schwerzell (napísal autor básne)

    dakujem za vase nazory muza, SuAri a Sunlight...
    vazim si ich...

    27. 3. 2006 09:36
  43. DAZDOVAVODA

    Asi mam blby mesiac, ale zas sa musim ozvat.....sorry...neda mi to...asi ma tu uz vsetci ukamenuju...ale nejak mi to vlastne ani neprekaze.....takze povedat o tejto basnicke, ze je dobra je proste nad moje chapanie...neskutocne primitivne verse, nech uz si to myslel akokolvek je to jeden z najvacsich shitov, ktory som kedy citala a prirovnat to k Baudelairovi je riadne silne kafe...ano aj on narabal s brutalnymi obrazmi, ale on to vedel...a este mi povedz jednu vec....aka je myslienka basne, kde je...okrem toho, ze opisuje priserny krvak, co nou odkazujes...kde je to, co ty tvrdis, ze v nej mas...odkaz aby sa taketo veci uz viac nestavali...ja tam vidim len krvak a nechapem ako moze mat niekto slzy v ociach ked toto cita...ved to je brutalita najvacsieho zrna bez stipky citu...a este aj na prd napisana....

    27. 3. 2006 10:50
  44. von Schwerzell (napísal autor básne)

    vodicka..odkaz je v epitafe....juj ale si ma podavas

    27. 3. 2006 11:09
  45. von Schwerzell (napísal autor básne)

    inac to Baud..prirovnanie od SuAri..vzniklo na zaklade cyklu basni bez nazvu....tak si ich precitaj, dikes

    27. 3. 2006 11:12
  46. Marihuannita

    duchaplná debata...
    no von... neviem cim to, ale...tema, dobra, mna vedia dostat taketo spravy... to je fakt... no ale ten spôsob akym si to napisal, clovece ved ty vies tak krasne pisat v hadankach, pouzivat metafory ako len malo z nas, vies najst tie spravne slova, spravny cit pre daný slovosled... ale toto??? pravdu povediac nebyt tvojho mena nad tym dielom tak by som nikdy nepovedala ze si to napisal ty. Ja nechcem byt zla, ale jednoducho dobre vies, ze od teba sa cakaju zlozitejsie veci ako je toto, a ak ich necakaju ini, ja ano.. je mi luto.. mne to nesadlo

    27. 3. 2006 21:09
  47. von Schwerzell (napísal autor básne)

    dakujem marihuanita...tak ste sa zhodli s annitkou a dazdovou vodou...hm co uz napisal som co som napisal...a nelutujem...je to iny sposob ako som pisal doteraz ..nieco ine...nieco co sa hovori inymi slovami...i ked to vela ludom nesadlo...ale je to uz napisane a menit to nebudem...som velmi rad ze tato basen vyvolala taku peknu diskusiu i ked miestami viac tvrdu ...ale to bol ciel

    28. 3. 2006 09:40
  48. nereg. potvora

    hmm...vybral si si dosť nezvyčajnú,niektorými ľuďmi neprijatelnú, ale zato aktuálnu tému.
    Tieto veci už dávno niesú tabu, a myslím, že by sa o nich malo hovoriť...Tvoja báseň trhá dušu, ale o to ti predsa išlo, či nie?Myslím, že si nás všetkých chcel upozorniť, že svet sa neskladá, len z našich štyroch stien, ale treba si všímať všetko okolo nás a nebyť k takému niečomu nevšímavý.
    Báseň je veľmi smutná, ale ja tiež píšem také veci, takže ich mám rada a chválim ťa za výber

    29. 3. 2006 20:02
  49. nutelka

    fakt drsne....a ja byx asi dost dlho rozmyslala, ci byx to uverejnila....moze to mat rozne nasledky...aj ked si nemyslim, ze by toto bola jedna z tyx naj tem, ma to nieco do seba...mozno si niekto uvedomi, co vsetko je clovek sxopny spravit...mne je z toho, a takyx ludi dost zle...k basni ako takej, sa vyjdrit momentalne nedokazem....tesim sa na dalsie kusky tvorby a snad budu uvedene v inej kategorii...)))

    29. 3. 2006 22:06
  50. nereg. von Schwerzel

    dakujem vam nutelka a potvorka za prispevky..
    nutelka...pozrie dalsie basnicky...ak chces a pridaj svoje nazory budem len rad.

    30. 3. 2006 09:49
  51. sad_girl

    podla mna velmi dobre.....
    zavazuje sa to na urcitu udalost,ktoru mozno vyjadrit aj basnou,ak nie obycajnymi slovami....
    1

    31. 3. 2006 17:12
  52. von Schwerzell (napísal autor básne)

    dakujem ti smutna deva

    1. 4. 2006 16:17
  53. Arwen

    Tak toto ma skutočne dostalo! Aj takúto udalosť dokážeš viazať do veršov, väčšine by sa od sĺz rozmazali slová na papieri. Život sa odvíja od detailov a toto sa stane ak si nevšímame detaily - problémy iných, o ktorých nehovoria, len tíško v kúte sa chúlia, majú strach...a my máme klapky na očiach, nechceme si všimnúť, že niekoho môže niečo bolieť...
    Mne stačilo, že kamarát na ceste, po ktorej išiel asi miliónkrát, na chatu mal autonehodu a na mieste bol mŕtvy...

    30. 4. 2006 22:11
  54. von Schwerzell (napísal autor básne)

    dakujem arwen...je to vsetko smutne

    1. 5. 2006 14:32
  55. nereg. shunka

    naaaadherne

    28. 8. 2007 21:17
  56. nereg. von Schwerzel

    dakujem Shunka

    18. 9. 2007 11:23
  57. nereg. sirka

    No šok. Dám do vyhľadávača básničky k narodeninám a neviem prečo mi toto vyhodilo. Bývam tesne blízko pri mieste tej tragédie a teraz po dlhom čase sa mi to pripomenulo. Neviem či sa také básne majú písať? Možno áno, možno menej kruto. Moc živé, ranivé ak to číta niekto z blízkých. neviem mňa to len šoklo, myslela som si najprv že niekto z blízkych hodil bolesť na papier

    31. 1. 2008 20:07
  58. von Schwerzell (napísal autor básne)

    nie to len ja som hodil bolest na papier..

    1. 8. 2008 11:50
  59. ZZZ

    aa...vidim ze niekto ma podobnu uchylku ako ja.citat a komnetovat starsie basnicky....este si nam ju takto pripomenul..aj kvoli tej debate...-)

    ..pravdupovediac sa priklanam k nazoru dazdovejvody....ale co z toho..ved je to vyse dva roky stara basen....

    1. 8. 2008 11:56