Basnicky.sk

Beaumont  Zobraziť/skryť lištu autora

Láska Vážok

V neďalekej púšti hynie pokoj
a rodí sa tvár, čo aj strach zo smrti prebíja,
ktorých meno nie je na papieri, nechá
no tých, ktorí tam patria, zabíja...

Chcem sa ta pohnúť, no drží ma zem
je ako urazená víla, jej hlina tvrdšia ako skala
ak nemôžem do púšte, zabi ma tu!
viem, ty by si ma čakať nenechala...




tam kde milujúcim rosí piesok duše
láka ma posledná príčina,
vôňa dún...

zas som nechcený mučeník,
čo v rytme melódie
nepočuje zvuk, len tvrdosť strún...



zatial len počítam ticho po sekundách
a mávam samovrahom
čo okolo mňa preletia...
Dátum vloženia 5. 5. 2009 18:50
Básnička je vložená v kategórii Ostatné
Počet zobrazení básne 1498
Nahlásiť príspevok ako nevhodný obsah

Odoberať RSS kanál tohto autora RSS kanal

linky Uložit a zdieľať

Ulož si alebo zdieľaj tento príspevok v tvojej obľúbenej sociálnej sieti

Komentáre k básničke
  1. ZZZ

    hm, niekedy staci aj pomenovanie, ci len naznak, nemusis vsetko dovysvetlovavat

    Cele prve dve strofy na mna posobia ako vety ohnute do radobyversov

    No ved schvalne, ziadna obrazotvornost...

    V neďalekej púšti hynie pokoj a rodí sa tvár, čo aj strach zo smrti prebíja.
    Mená ktoré nie sú na papieri nechá, no tých, ktorí tam patria, zabíja.



    Chcem sa tam pohnúť, ale drží ma zem.
    Je ako urazená víla a jej hlina je tvrdšia ako skala.
    Ak nemôžem do púšte, tak am tu zabi.
    Viem, ty by si ma čakať nenechala.

    Ako uvod k nejakemu pribehu, ale kde v proze.

    Potom donekonecna omielany piesok a symbolika puste ku ktorej sa vracias

    5. 5. 2009 19:04
  2. Beaumont (napísal autor básne)

    hej, dopovedaniu sa chcem vyhybat...

    naco si mi to kopiroval cele?

    5. 5. 2009 19:14
  3. ZZZ

    nekopiroval

    upravil trochu aby bolo vidiet ze su to len vety...

    5. 5. 2009 19:19
  4. Beaumont (napísal autor básne)

    tym ´len vetam´ sa hovori versovy presah...je to zle? mal by kazdy vers tvorit inu vetu?

    5. 5. 2009 19:21
  5. ZZZ

    nejde o to ze kazdy vers by mal tvorit novu myslineku ci co....versovy presah sa inak castejsie pouziva u volneho versa, ale to som nemal na mysli.

    Hovoril som predsa o tom ze tam nemas ziadnu obrazotvornost, ze su to len vety, jak z prozy...to ze povies ze to je versovy presah, je akoby si povedal ze bodka je bodkou a dlzen dlznom....

    5. 5. 2009 19:28
  6. Beaumont (napísal autor básne)

    podme k tej obrazotvornosti, ako to myslis? zda sa ti ze to nie je dost metaforicke?

    a nemusis vyuzit kazdu moznu prilezitost na to aby si ma zdrbal ked nepochopim presne co mas na mysli

    5. 5. 2009 19:38
  7. ZZZ

    si si mohol vsimnut ze to patri k forme mojich komentarov...

    nemam zaujem sa bavit v nejakej diplomatickej rovine...pri pisani komentov som proste otvoreny vsetkemu, ci pozitivnemu,a lebo negativnemu..ok, dost uvazovania

    k veci:
    ak su tam aj naznaky nejakeho obrazu, tak len klasicke a nicim zaujimave
    proste je to len kostrukt-schemicka ktorou tvoris basne

    Klasicky
    uvod-jadro-zaver
    a medzi to nejake symboly-velke slovo-tri bodky a hura je basen

    neber to v zlom ale

    5. 5. 2009 19:48
  8. ZZZ

    *konstrukt

    5. 5. 2009 19:49
  9. Beaumont (napísal autor básne)

    tak okej...ked uz nemas viac co dodat...

    ale rad by som si vypocul aj nazor ostatnych

    5. 5. 2009 19:53
  10. ZZZ

    tak pred rokom by som ti povedal ze to je pekna basen

    ale od basne ocakavam viac. nieco co ma zasiahne a ja si ju kvoli tomu zapamatam. a trochu komplexnejsie popisanie udalosti a vztahy medzi javmi ktore nas obklopuju.

    90 percent basni je o laske. a napisat dobru basen o laske je ako vyhrat na olympiade. chapes, len na slovenskom netovom priestore najdes tisice podobnych basniciek tejto.

    namet a la vazky ti este nespravi tu basen

    5. 5. 2009 19:59
  11. jamesjoyce

    Do pekla mne sa to páčilo, taká zvláštna poetika. Klobúk dole za rým. Mne rým prekáža...asi preto že to sním proste neviem...ako so ženami a triple Z by som si nevšímal. Ale pekné kvetnaté reči má to sa musí nechať uznať. Pri umeleckej tvorbe je najdôležitejší cieľ autora-stredoveká estetika

    5. 5. 2009 20:30
  12. ZZZ

    stredoveka estetika? no te buh

    5. 5. 2009 20:38
  13. Beaumont (napísal autor básne)

    diki jamesjoyce

    inac cital som Dublincanov a bolo to take, zvlastne nemat to na povinne citanie, asi by som sa s tym velmi...

    6. 5. 2009 16:22
  14. bobo31

    Beaumont, aj mne sa to páči...

    6. 5. 2009 16:27
  15. Beaumont (napísal autor básne)

    ak hovoris o basni, bobo, dakujem ti velmi pekne , ak o Dublincanoch, tak...asi na nich musim dospiet alebo co

    6. 5. 2009 16:32
  16. bobo31

    Áno, mal som na mysli báseň.

    6. 5. 2009 16:40
  17. milson5

    myslienkovo to beriem ...
    ale cital som od teba ovela lepsie basne, no aj tak je fajn

    6. 5. 2009 16:42
  18. jamesjoyce

    jaj na Dublinčanov si len brúsim zúbky, ale to najväčšie zlo je Joyceov Odyseus...petrí medzi nedočítatelné diela, ja som skončil na dvestej strane

    6. 5. 2009 16:47
  19. Beaumont (napísal autor básne)

    to vazne? take nudne?
    v Dublincanoch su chvalabohu vsetky poviedky kratke...a na prvy pohlad bez pointy

    6. 5. 2009 16:57
  20. jamesjoyce

    Odyseus je extrém, radí sa to medzi neprečítatelné diela

    6. 5. 2009 17:02
  21. poe

    sry ale dost nudne to je.. nevem nejak ma to nezaujalo nevem si pomoct ale tak nejak to asi ne je tvoje vrcholne dielo

    7. 5. 2009 13:45