Basnicky.sk

Norwaiz  Zobraziť/skryť lištu autora

Prvý bozk

Čakal som, keď nastane chvíľa,
chvíľa, keď prvý bozk jej dám.
Bola krajšia ako najkrajšia víla,
vedela, že darček pre ňu mám.

Moja láska stretnúť sa moc túžila,
s jej túžbou preplnenými perami.
Nežná atmosféra vôkol krúžila,
túžby naše čakali predo dverami.

Chcela, no ja som chcel ešte viac.
pobozkal som ju na nič nemysliac.
Vedy nastal ten jedinečný okamih,
keď vypil som jej láskyplný kalich.

Bozk, len štyri obyčajné písmená,
oni vedia čo pre mňa on znamená.
Nedokážu opísať pocit čo mi dali,
keď moje pery ťa do nebies vzali.

(Norwaiz)
Dátum vloženia 21. 7. 2006 00:11
Básnička je vložená v kategórii Zaľúbené
Počet zobrazení básne 2084
Nahlásiť príspevok ako nevhodný obsah

Odoberať RSS kanál tohto autora RSS kanal

linky Uložit a zdieľať

Ulož si alebo zdieľaj tento príspevok v tvojej obľúbenej sociálnej sieti

Komentáre k básničke
  1. SlavoK

    No podľa mňa kvalitná báseň a dám ti jedna - ako vo škole

    21. 7. 2006 16:38
  2. arthur_dent

    nepoužil by som slová - kvalitná báseň! je taká pekná, milá, nežnučká, ale nič viac... (2)

    21. 7. 2006 19:09
  3. Norwaiz (napísal autor básne)

    to arthur_dent: Môžeš povedať či ti tam chýba?
    Báseň je napísaná po druhom rande s mojou bývalou (kde som jej ten prvý bozk nedal..). Keď si ju prečítala, ponúkla mi všetko, svoju lásku....
    Nepíšem len tak z nudy, najprv to musím zažiť, a potom sú tie básne založeneé na skutočných pocitoch, momentoch, zážitkoch...

    21. 7. 2006 19:40
  4. nereg. butterfly

    pekne to je. davam ti 1

    21. 7. 2006 22:02
  5. nereg. arthur_dent

    je presne taká ako som ti napísal. nevravel som, že v nej niečo chýba. ak sú toto tvoje pocity, ja proti nim nič nemám, každý kto píše básne, nejakým spôsobom vyjadrí to ako vníma tú-ktorú situáciu/pocit. ale ako báseň pôsobí prisladko, nie je to ľúbostná báseň. je to taká básnička, ktorú si môžete posielať cez hodinu matematiky. nič iné to nie je. ak ti tá baba bola ochotná dať všetko len preto, že si prečítala práve túto báseň, tak si myslím svoje...
    nestačí mať pekné rýmy alebo verše, v ktorých hovoríš aké je to všetko pekné a krásne, o tom poézia nie je (ber túto posl. vetu ako všeobecné konštatovanie). tuším som ti tam dal dvojku, čo je viac ako dobré. výborné dávam básňam, ktoré si to podľa mňa zaslúžia, lebo sú výnimočné (a keď mám dobrý deň...ehm). na tejto stránke som objavil toľko hlúpostí, ktoré boli oznámkovné tak strašne nelogicky, z čoho prichádzam k záveru, že sa tu potuľuje väčšinou pubertálne indivíduá. máš 2.11, čo hovorí samo za seba, ak si dostal horšie ako 2, tak to nikto neokomentoval a dal ti to tam zo žiarlivosti (možno), ale ja by som ti jedna nedal, nehnevaj sa na mňa, ale nie všetko čo napíšeš je úžasné a fascinujúce. toto také rozhodne nebolo, ale máš pravdu, v porovnaní s tým ostaným čo sa tu povaľuje, je tá tvoja báseň celkom pozitívny a očiampriaznivý úkaz. objektívne však nie! (dvojku tam máš právom)

    22. 7. 2006 15:42
  6. Norwaiz (napísal autor básne)

    Myslím, si nemáš dostatočne jasno čo je zaľúbená báseň a čo nieje :P Pre mňa to zaľubená báseň môže byť, pre niekeho iného nie.
    Ťažko niekomu hodnotiť moje básne, keď nie sú pre neho určené! Len dotyčná osoba ju vie najpresnejšie ohodnotiť. A som si ju pomýlil s mojou ďaľšou básňou - takže nenastala situácia, o ktorej som písal.
    A môžeš mi povedať o čom je poézia, keď sa v tom tak vyznáš. Ja som "básnik" amatér a píšm to čo ma napadne, to čo zažijem a nestarám sa o iných tvorbu, a viem čo sa ženám páči. Napísal som báseň tak ako to bolo, bolo to krásne a krásne a nič viac tam pre mňa nebolo podstatné. Veď predsa tam nebudem písať o niečom napr. zlom?!
    Čo sa týka hodnotenia na tomto webe - no je to tu strašne divé, zdá sa mi naozaj, že tú hodnotia fakt len pubertálne indivíduá, čo ani nevedia poriadne ako má báseň vyzerať.
    O tom, že si mi dal 2ku som nič nehovoril, a ani to nie je pre mňa podstatné, nedávam tu básne aby som tu získaval nejaké "ceny"!! Ja sa riadím jedným pekným heslom: "We need to share our imagination".
    Pomaly zisťujem, že na tomto webe je publikovať moje básne takmer zbytočné, chýba mi tu profesionalizmus, tak sa budem musieť poobzerať po inom kvalitnejšom webe, kde vedia objektívne ohodnotiť tvorbu autorov a nejakou konštruktívnou kritikou pomôcť autorom napredovať dopredu...
    A čo sa týka tej "2ky" aj ja by som si dal takúto známku, k "1ke" má ešte ďaleko, a le z môjho hľadiska, z mojej intímnej oblasti je napr. aj táto báseň pre mňa veľmi cenná a jedinečná, pretože je napísaná od srdca, dal som do nej všetko moje..ale to bežný čitateľ ťažko zistí, jedine tá osoba, ktorej báseň bola venovaná....

    Písaniu zdar!! Ľúdia píšte ale píšte, keď na to máte chuť, nie nasilu a nie ako napáse, venujte básni aj 2-3 dni a uvidíte, že tá báseň je o niečom inom... A nebojte sa o básniach hovoriť!

    Beznádejný "básnik" Norwaiz

    22. 7. 2006 17:37
  7. arthur_dent

    nebudem sa s tebou hádať, lebo už dva krát som ti napísal, čo si o tej tvojej básni myslím. a nepovedal som, že sa v poézií vyznám, len hovorím svoj názor. rovnaký názor mám aj na tvoju básničku. píš čo cítiš.
    ešte k jednému... ak píše niekto básne pre seba, tak nech si ich pre seba aj necháva, ten kto sem hodí svoju tvorbu, tak to nemôže zaškatuľkovať, že si to píše už pre seba. sebakrtitika tu mám taký pocit neletí. väčšina ľudí tu asi v živote nečítala "profesionálnu báseň" (od našich alebo svetových básnikov, ktorí publikujú a sú uznávaní a keď už nič, tak v poondiatych učebnicich literatúry sa dajú nejaké nájsť!), ale mohli by sme polemizovať čo je vlastne profesionálna báseň, ale o tom potom, za susedovým plotom.
    na záver poznámočku, to čo opíše niekto v básni a ten okamih je nejakým mýlnikom v jeho živote, NEZNAMENÁ, že ten výplod vo veršoch tiež bude mýlnikom v poézií!!! na toto mnoho ľudí zabúda (netvrdím, že si ten prípad, ale náznaky tu sú, neber to osobne).

    22. 7. 2006 18:27
  8. Norwaiz (napísal autor básne)

    nebudem sa s tebou hádať, lebo už dva krát som ti napísal, čo si o tej tvojej básni myslím. a nepovedal som, že sa v poézií vyznám, len hovorím svoj názor. rovnaký názor mám aj na tvoju básničku. píš čo cítiš.
    ešte k jednému... ak píše niekto básne pre seba, tak nech si ich pre seba aj necháva, ten kto sem hodí svoju tvorbu, tak to nemôže zaškatuľkovať, že si to píše už pre seba. sebakrtitika tu mám taký pocit neletí. väčšina ľudí tu asi v živote nečítala "profesionálnu báseň" (od našich alebo svetových básnikov, ktorí publikujú a sú uznávaní a keď už nič, tak v poondiatych učebnicich literatúry sa dajú nejaké nájsť!), ale mohli by sme polemizovať čo je vlastne profesionálna báseň, ale o tom potom, za susedovým plotom.
    na záver poznámočku, to čo opíše niekto v básni a ten okamih je nejakým mýlnikom v jeho živote, NEZNAMENÁ, že ten výplod vo veršoch tiež bude mýlnikom v poézií!!! na toto mnoho ľudí zabúda (netvrdím, že si ten prípad, ale náznaky tu sú, neber to osobne).

    Ani ja sa s tebou nechem hádať. Len poviem jedno: svoju básne som tu dal preto, aby som zistil ako na tom som, čakal som nejakú konštruktívnu kritiku, ale to všetko bola chyba..nemá to tu zmysel:-(

    22. 7. 2006 19:31
  9. nereg. arthur_dent

    akú konkrétne konštruktívnu kritiku chceš počuť, ja ti ju s radosťou poskytnem (hoci možno budem jediný, ale čo už...)?

    22. 7. 2006 19:48
  10. Norwaiz (napísal autor básne)

    to arthur_dent: kašli nato, aj tak to nemá zmyseľ, tento web už pre mňa skončil....max. môžem hodnotiť iné básne, ale aj tak bude vždy názor amatéra:-(

    22. 7. 2006 19:57
  11. SlavoK

    Počuj Norwaiz ak sa môžem zapojiť - na tejto stránke je fakt kopec haluzí ktoré nestoja zato, ale si myslím, že ty si tu z aktívnych autorov momentálne jeden z naj (kde sú časy Marihuannity ach). Aj táto aj ostatné tvoje básne majú kvalitu (áno dobre si počul dent) a preto by si mal kašľať nato, čo plesne nejaký artur. Mimochodom aj mňa tu už urážal v básni satan - je proste taký. Si myslí, že keď je hlavný hrdina zo stopárovho sprievodcu galaxiou ta že je chytrí abo čo. Mne sa tvoje páčia viac než jeho a myslím, keď niekto z vás tak to on by si mal zbaliť ručník a sa stratiť a nie ty. To bol len taký môj dlhší názor.

    22. 7. 2006 21:51
  12. SlavoK

    Ale artur nechcem aby si sa teraz nejako urazil, alebo čo, len by si nemusel až tak podpichovať vždy, lebo tak mi to pripadá ako keby kvôli tebe chcel teraz Norwaiz túto stránku opustiť.

    22. 7. 2006 22:03
  13. nereg. arthur_dent

    SlavoK, sa uvedom a prečítaj si čo tu je napísané a prečo chce odísť a nezvaluj to na mňa. Ak máš problém s nickom, je to tvoj problém, a ja pre nič za nič na nikoho nekydám, len vy pubertálni adolescenti si furt mažete med okolo úst a keď vám niekto šplechne pravdu do očí, tak sa rozčuľujete.
    Je pravda, väčšinou kritizujem, ale len preto, lebo si to tí autori zaslúžia, ale ak som niekoho urazil a on má ten pocit, to ma mrzí, ale od pozitívnych komnetárov sa nedištancujem, aj tebe som hodnotil niečo pozitívne! Radšej dva krát meraj, raz rež.

    22. 7. 2006 23:52
  14. nereg. Naismith

    Môžem sa pridať aj ja?..Arthur mal podľa mňa pravdu..je to pekne napísané a fakt cítiť že sú tam všetky tvoje city a kus z teba..ale je to len taká pekná rýmovačka..ja nehovorím že píšem lepšie..lenže zo všeobecného hľadiska..chcel si hádam nejaký kritický názor nie?a keď ti ho arthur napísal..už sa chceš obrátiť na inú stránku?každí sme iní a kažému sa ľúbi niečo iné..nevidím dôvod nato aby si opúšťal tento web..ak sa ti neľúbi hodnotenie alebo kritika..skús napísať neco lepšie a dokáž im aj sebe..že nato máš..dik..čawte

    23. 7. 2006 13:44
  15. SlavoK

    Ale tak s tým plne súhlasím Norwaiz, na tejto stránke fakt vládne chaos a chcelo by to zaviesť ten systém, ktorý si tu napísal - škoda, že ja niesom autorom tejto stránky, hneď by som sa do toho pustil a prerobil to ako to tu píšeš. Fakt je tu kopec smetí, máločo skutočne dobrých vecí tu nachádzam. Bodaj by sme sa raz dočkali nejakej poriadnej verzie stránky so systémom.

    24. 7. 2006 16:48
  16. von Schwerzell

    hm zacnes rymom abab a potom prepnes na aabb?? preco?
    mne pripada ta basnicka castami dost jednoducha...
    hodilo by sa mi tam viac BP, myslim, ze dielko by zodpovedalo zaciatkom tvorby..
    davam 2 s lepsimi vyhliadkami...

    25. 7. 2006 11:21
  17. Norwaiz (napísal autor básne)

    to nereg. von Schwer: Skúšal som niečo, myslím si že treba experimentovať, bo aj squelý básnici menili v jedenj básni viacero druhov rýmov!
    Dielo patrí približne do začiatkov mojej tvorby, a mimochodom ja píšem v podstate jednoducho, aby to bolo prístupné čo najväčšiemu počtu čitateľov, aj je pravda, táto báseň je extra-jednoduchá ;-)
    Ale díki, konečne aspoň nejaká aj keď iba čiastočná konštr. kritika;-))

    25. 7. 2006 21:02
  18. nereg. Naismith

    Norwiaz..možno od teba asi chcem veľa,ale dal som sem pár nových básní,aj v kategórií Smutné..bol by si taký dobrý, dal tam nejaký ten tvoj názor,bo podľa mňa sa do toho viac rozumieš ako ja..ak nie tak v pohode..

    26. 7. 2006 11:09
  19. SARA17

    Vidíš milý Norwaiz ako to je keď niekto nechápe aké máš pocity? Sám si oznámkoval moju básničku z toho tvojho profesionálneho hľadiska, ale mne predsa záleží iba na tej osobe alebo na tom o čom píšem, sám vidíš podľa týchto názorov ostatných, že ťa netrápi ich komentár, čiže ani mna netrápi ten tvoj..pa pa

    26. 7. 2006 15:41
  20. Norwaiz (napísal autor básne)

    to SARA17
    Moja milá SARA17, už to hovorím asi 150ty krát, ale ja sosobne si tu nedávam básne aby niekto chápal moje pocity, na to mám svoju vlastnú stránku. Tento tvoj komentár mi vyznel dosť chaoticky, ani neviem čo si tým chcela povedať?! Keď ťa netrápi moj názor na tvoje básne, tak si ich nečítaj, čo ti poviem, ja mám nárok si tam napísať čo chem!

    26. 7. 2006 16:05
  21. nereg. winc

    nie som veľký odborník, ale tvoja báseň je presne môj štíl a možno práve preto jej rozumiem. Povedala by som to takto: čítam básne od iných tak, akoby som ju písala ja sama, číže čítam každé jedno slovo, každý riadok a snažím sa do básne v podstate preniknúť. Vtedy si ju dokážem skutočne vychutnať. (teda len ak sa mne osobne páči a osloví ma). Dávam ti na revanš 2

    27. 7. 2006 10:13
  22. nereg. S

    no tak co povedat
    ak mas vazne zaujem o poeziu hladaj na inych serveroch
    napr. totem.cz, literra.cz, k6.sk, pismak.cz

    tam by si sa k tej konstruktivnej kritike mohol dostat
    tato stranka je velmi velmi slaba urovnou dielok ak nie najslabsia na nete vobec
    /a to aj ked zoberiem do uvahy odpad na inych severoch/

    zo vsetkych dielok co som cital tak boli citatelne asi tri styri
    /vsetky od jedneho autora/

    a ja osobne pri vsetkej svojej arogancii a premudrelosti
    /aby som predbehol invektivy/
    sem chodim skor pobavit

    ale aby som povedal aj nieco o tvojej basni

    je to v podstate iba rymovacka
    nic viac

    plna gramatickych rymov

    v podstate ked ma clovek nacitane trocha netove dielka
    tak sa daju tie rymy aj vytusit

    dam/mam vila/chvila tuzila/kruzila dali/vzali

    aj tie ostatne boli dost pokazene
    viac/nemysliac

    v podstate vsetko podriadujes tym rymom
    celu konstrukciu

    teba vedu tie rymy a plieskaju ta o vsetky styri steny

    malo by to byt naopak
    ty mas ovladat rymy

    plus posbi to strasne pateticky

    ze to tak citis neberem
    mna ako citatela tvoje realne pocity nemusia zaujimat

    mna zaujima iba ako si to napisal

    a tak to cele posbi tak presponovane
    az to v napokon posbi skoro smiesne

    ak by som mohol doporucit
    tebe

    ale v podstate aj celemu serveru tu
    tak si precitajte knizku
    od jozefa urbana - utrpenie mladeho poeta

    31. 7. 2006 10:54
  23. Norwaiz (napísal autor básne)

    to nereg. S: Díki za kritiku!! Konečne
    Táto báseň je dosť jednoduchá, s minimom bádnických prostriedkov, a ja to viem, naschvál bola tak napísaná, snažím sa písať jednoducho,dá sa povedať pre širokú masu
    S tými rýmami máš absolútnu pravdu, neviem prečo, ale pre mňa je technické spracovanie básne na prvom rade, proste technika, rýmy musí byť! Všetko staviam na rýmy a až potom na obsah, a možno to je aj chyba?! Iné diela nerád čítam, bojím sa....
    Niekedy skúsim napísať nerýmovanú báseň, uvidím čo z toho vznikne
    Každopádne díki za tvoj čas

    5. 8. 2006 16:43
  24. nereg. S

    aj pre mna je technicke spracovanie basne velmi dolezite
    ale prave tu ziadne technicke vynimocne spracovanie nenchadzam

    mam rad aj jednoduche basen
    trebars bukowski topol kolenic
    ba dokonca ich preferujem

    to su ludia ktori nepisu nijak zlozito
    a dokazuju ze aj bez nejakych zbytocnych basnickych okras sa da vytvorit velmi silna basen

    a este nieco maju tito pani spolocne
    pisu volnym versom

    kvalitna basen sa da napisat aj volnym versom
    a velmi kvalitna
    pisal nim uz goethe

    a kukni sa na stranku ars poeticy
    ako tam autori pisali

    cize nemas sa absolutne coho bat

    a rymom mozes pisat len ak vies rymovat
    a mas zmaknute zaklady rymovania

    a ty ho evidientne nemas

    tvoje rymovanie je zatial az prilis priehladne

    a tak tu basen zrazaju na uroven detskej rymovacky

    rymy nemozu byt na ukor obsahu

    a ty ich musis viest nie oni teba

    inak je to len blabol

    a citat ine diela rozhodneterba
    necitat si moze dovolit len genius
    a to ty nie si

    ked nebudes citat nemozes vediet co sa deje

    a toho urbana si rozhodne precitaj

    predtym ako zacnes kecat o masach

    5. 8. 2006 21:11