Basnicky.sk

Kreion  Zobraziť/skryť lištu autora

Poézia vlhkej noci riedená vodou, zabitá vrahom s alergiou na kvety a iné transcendentálno-umelecké

Raz sa ma pýtali
čo je to odvaha...
...keď Ďura vešali
ja som len postával.

Nie je odvážne zomrieť,
odvážne je žiť!

A tak skladám verše
teraz už bez Ďura.
V nebi mu je lepšie
u toho Pandúra.

On už naňho dohliadne.

A ja?
Zostali mi mokré sny
pes a zopár mincí.
Dožijem si mladosť
v dákom starobinci...

...a keď budem hltať kašu
pomyslím si na Ďura
prehĺtnem kus hrachu
a vrhnem sa na kura.

Potom
o tom
napíš
em
báseň.

Zabijem d'áke
kvety
botanické
svety
v noci nájdem liek
pre staré dámy
čo už nemajú krámy
ale sú večne mladé
a lámu všelijaké pásma.
Len nie to Apollinaireovo.
Dátum vloženia 5. 9. 2011 02:33
Básnička je vložená v kategórii Ostatné
Počet zobrazení básne 1520
Nahlásiť príspevok ako nevhodný obsah

Odoberať RSS kanál tohto autora RSS kanal

linky Uložit a zdieľať

Ulož si alebo zdieľaj tento príspevok v tvojej obľúbenej sociálnej sieti

Komentáre k básničke
  1. Syber

    ... okrem iného, aj názov mi celkom sadol, no spracovaním, je poďľa mňa lepšia prvá polka...

    7. 9. 2011 02:04
  2. LevieSrdce

    Pretože tá druhá polka je totálne trápnou nerážkou rovnako ako názov.... Báseň je úplne trápna, môžeš sa rýpať v cudzích slovách no to z Teba nikoho nerobí.... A za túto narážku by som Ti akurát tak skvelo rozbil hubu chlapče....

    7. 9. 2011 06:53
  3. Kreion (napísal autor básne)

    LevieSrdce: nikoho som sa tou básňou nechcel dotknúť, v umení som voľnomyšlienkar. Ak s tým máš problém, nech sa páči, v jednote kúpiš aj zošit aj pero. A čo sa týka toho rozbíjania tak na to ti poviem len toto: http://is.gd/a7FTl7

    8. 9. 2011 22:32
  4. Mrakoplaš

    mne sa to trochu podobalo na tvorbu J. Martona

    začiatok bol fakt lepší, lebo tam bolo cítiť taký nadhľad, nezaujatosť...

    v tej 2. polovici a vlastne celkovo sa mi nechodí previazanosť rýmom, možno nezvyk, alebo zlý pocit, neviem, skrátka, tu k takému vyjadreniu sa hodí voľný verš s rytmikou, teraz narážam na tie gramatické rýmy, ktoré textu dávali taký riekankovitý(nesprávny) ráz

    neviem, čo má LevieSrdce za problém, neriešim...tento počin však hodnotím kladne, teda skôr takto: je to lepšie ako mnoho pseudodiel na tejto stránke

    8. 9. 2011 22:44
  5. Kreion (napísal autor básne)

    mrakoplaš: fúha, diky =) ono celkovo je to len taký počin z nudy a z toho že som došiel kuknúť čo je na basnicky.sk nové a videl som čo nádpis to perlu...takže sa nedá hovoriť o tom, žeby tu išlo o nejakú výslovnú tvorbu umenia. Skôr som mal v úmysle nejako podtrhnúť neprirodzenosť. Súhlasím že tým gramatickým rýmom som tomu znížil MPH (mrakoplašovu prídanú hodnotu) diela, ale to už tak raz býva. PS:čo je pravdy na tom že vieš iba jedno kúzlo?

    8. 9. 2011 22:54
  6. Mrakoplaš

    nie veľa, lebo je to kúzlo neviem, len ono si z mojej hlavy urobilo druhý domov

    8. 9. 2011 23:04
  7. LevieSrdce

    Čo má LevieSrdce za problém? Znesie hocičo, keď mu dielo pochvália, keď mu ho úplne zhodia a zakopú pod zem, vždy je v pohode. Ale keď niekto začne parodovať jeho báseň a urobí si z nej handru na uteranie dlážky, LeviemuSrdcu stúpa do hlavy taký adrenalín že by s autorom poutieral jeho vlastnú krv. Takže kým nevieš o čo sa jedná, noetváraj si ústa. Ja som sa tu nikdy do nikoho nestaral, rozdal som tu pár komentárov k básniam ktroré sa mi páčil, i tým ktoré sa mi páčili menej, no nikdy som sa do nikoho nenavážal, nerobil z neho paródia a podobne. Autor tohto diela môže po úcte šlipať svojej mame ak ho za to poriadne nevyfliaska, no nie mne. Píšem srdcom, píšem tak ako to cítim, komu sa to páči ma poteší, komu nie, beriem si jeho kritiku no zároveň mám odstup. Ak ale niekto zájde dalej ako môže a ešte je aj drzý, a príde k tomu druhý blbec ktorý do toho ešte začne kecať, otvára sa mi nožík vo vrecku. Nepíšem básne na ktorý lúštenie potrebuje človek slovník cudzých slov, nepíšem o semene v záchodovej mise či podobne. Mám svoj stýl, a či sa niekomu páči alebo nie, neupustím od neho.

    9. 9. 2011 19:23
  8. Mrakoplaš

    nikto tu nie je drzý a všetci sa tu snažia vystupovať kultivovane

    odporúčal by som ti držať sa komentárov na diela, nie na autorov, takýmto vyjadrovaním porušuješ pravidlá stránky

    mal by si vedieť, že zparodovanie básne nie je zakázané, verím, že ťa to urazilo, ale tvoj prístup je jednak neprístojný a jednak provokujúci v tom zmysle, že keď ťa toto tak nasralo, možno ešte aj iní skúsia opáčiť tvoje nervy, však poznáš akí sú ľudia

    ak už naozaj to chceš silou-mocou riešiť, prejdite na súkromný hovor, lebo na tejto stránke sú žabo-myšie vojny absolútne zbytočné

    prajem veľa úspechov

    9. 9. 2011 19:37
  9. Vieš čo? Nie.

    mne sa celkom páči, ale zasa pre zmenu druhá polovica viac....v prvej mi ten pandúr nejako nesadol...a takú fajn atmosféru to malo v tej druhej polovici a taký dobrý pocit, myslím, že nejak tak smutno-nostalgickým nádychom by som to nazvala...špeciálne ma zaujala strofa o starobinci, na začiatku mala taký patetický nádychc a potom si to celkom fajn otočil...len súhlasím s Mrakoplašom, že tie rýmy mi tam miestami nesedeli...ale zasa ani nejako extrémne nevadili...a tak páči sa mi, no, to som chcela povedať....a názov síce zaujal, ale neviem, taký trochu pózoidný sa mi zdal

    9. 9. 2011 19:40
  10. Vieš čo? Nie.

    a po chvíli mi tiež došlo čo tu riešite s tou paródiou...tož ak by niekoho zaujímal môj názor, paródiou by som to nenazvala, skôr len prepožičanie (alebo ak chceš "ukradnutie" niektorých motívov) ...ale ty ako autor máš možno iný názor....tak ja vlastne nič

    9. 9. 2011 19:44
  11. LevieSrdce

    Mrakoplaš: Keď sa niekto správa neúctivo voči mne, budem sa aj ja voči nemu. Ja som nezačal takže kritiku a rady smeruješ na opačnú sranu barikády. Nebyť jeho kroku, nebolo by čo riešiť..... Mal napísať svoje autorské dielo a nie si brať ako námet niekoho iného a zhodiť ho. Mňa nenaštvala paródia sama. Som človek ktorý je za každú srandu, ktorý si zamätá pred vlastným prahom a dokáže si urobiť srandu aj zo seba. Mňa nahnevalo to že tam použil napríklad hanlivý výraz "krámy" a podobne. Tým ako to napísal vyjadril názor typu "to čo napísal on sú splašky" a znegoval to týmto spôsobom a tónom.... Nie som ctižiadostivý ani namyslený človek. Držím sa aleho toho že tu nie som preto aby so šliapal po iných ale čosi vytváral. Bohužiaľ nie všetci sú tu len preto aby čosi vytvorili...

    9. 9. 2011 19:52
  12. LevieSrdce

    Vieš čo? Nie. : Ja beriem každého názor takže ma zaujíma aj ten Tvoj.

    9. 9. 2011 20:00
  13. Kreion (napísal autor básne)

    LevieSrdce:
    názov básne-je reflexiou na básne na názvy básní Poézia večnej noci, Vrah kvetín a potom Dačo riedené slzami... proste mi tie názvy príšli v danom momente klišovité. Zvláštne že zvyšní dvaja autori ma tu nechodia kameňovať do diskusie k básni.

    tvoja báseň: nijako som sa k nej nevyjadril, to že by bola fekálna si ani náhodou nemyslím, to sú len tvoje domienky a fantazmagórie (inak to nazvať neviem).

    moja báseň: ak sa ti nepáči slovo krámy je to tvoj problém, nie môj. Ja nie som konzervatívny puritán, som otvorený mladý človek ktorý reflektuje na svet okolo a témy s nadhľadom. Že Ťa to až tak veľmi urazilo, to ma mrzí (nebol to umýsel básne, myšlienka básne bola o ľudskom charaktere, zmysle života, o prvotnom inštinkte človeka prežiť a zároveň kritizovala umelú snahu o umenie. Takže vonkoncom by som túto báseň s tou tvojou nespájal nijako, ak sa nepočíta sarkasticky pojatý názov. Dúfam že si pochopil a že prestaneš s tými invektívami ktoré ma ani trocha neberú a nezaujímajú. =)

    9. 9. 2011 21:05
  14. PrieNick

    Nanajvýš detinské a naivné spracovanie. Je tam pokus o skrytie neschopnosti písania poézie do občasných rýmov ktoré samé o sebe niesu až také tragické. Snaha o rozpísanie sa v téme sa stráca v nudnom slede slov... Akoby od začiatku až po koniec skopírované zo zošita unudeného nespratníka na dolnom stupni základnej školy...

    9. 9. 2011 21:14
  15. PrieNick

    ak sa ti zdá niečo "klišovité" tak sa vyjadri v komentári pod básňou..

    9. 9. 2011 21:16
  16. Kreion (napísal autor básne)

    PrieNick: ale čoby, nebolo to mierené na konkrétne cliché, keby hej tak ten názov neposkladám z viacerých názvov. A tiež tu treba rozlišovať medzi pojmom názov a báseň. Každopádne s tebou súhlasím, ono to v tej unudenej nálade aj písané bolo. Ale som rád že sa vieš vyjadrovať normálne, i keď k tej časti o neschopnosti písania ti odporúčam prečítať si odo mňa aj niečo iné, ja tiež básnika Kostru nejdem posudzovať podľa básne ktorú napísal ako unudený nespratník znudený režimom v ktorom žil a ktorej hodnota bola dačo nad nulou =)Šak každý máme obdobie kedy nás dačo nudí a potom sa ta nuda premietne nie len do tvorby, ale aj do práce napríklad.

    P.S.- keby ešte dakto dačo chcel tak dojdite do Žiliny na pivo, rád to preberiem a podiskutujem o svete, takto to tu nemá zmysel riešiť blbosti =) prachy to nezarobí a väčšieho človeka to z nás tiež neurobí.

    9. 9. 2011 21:44
  17. Mrakoplaš

    PrieNick, beriem ťa ako autora, beriem ťa ako kritika, teraz však nesúhlasím s tvojím vyjadrením, tento text má v sebe viac ako sa zdá, je to priame zobrazenie, verše sa na nič nehrajú, ten rým to posral, ale inak je to celkom dobrý počin zo strany autora

    LevieSrdce, v tomto texte nešlo len o tvoju báseň(či názov), prepožičanie námetov je bežné, ľudia píšu a láske sklamaniach a iných veciach, ľudia inšpirujú...naozaj neviem prečo ťa to tak podráždilo, ide o slová o konkrétny moment,...do druhého komentu som na text hľadel ako na autentickú báseň, s ničím som si ju nespájal, dovolím si povedať, že nikto by si ju konkrétne priamo nespájal s tými spomenutými...na rovinu, načo to riešiť? daj si pivo, napíš báseň, pretiahni ženskú a zahoď to za hlavu...skrátka jeb na to

    10. 9. 2011 00:23
  18. Mrakoplaš

    a Kreion, tvoj alibistický prístup k PrieNickovi sa mi nepáči, autor by si mal stáť za svojim uverejneným dielom, mal by si ho obhájiť, prečo ho chcel zverejniť a nie ho degradovať na úroveň: "z nudy"

    10. 9. 2011 00:25
  19. PrieNick

    Jano - Kritika je vyjadrením pocitov, nálad a subjektívnych domnienok, preto je logické, že sa môže nájsť niekto kto nesúhlasí. Čiže diskusia o tom, kto má pravdu je irelevantná. Ja si za svojim komentárom stojím.

    Kreion - Klišovitý názov? Klišé názov podľa mňa neexistuje, názov je súčasťou básne, ak je báseň napísaná tak, že sa exaktne či paralelne prelína s básňou tak aj to najklišoidné slovo môže byť tým najlepším pomenovaním básne ako celku...

    10. 9. 2011 07:44
  20. PrieNick

    nie báseň ale názov...

    10. 9. 2011 09:18
  21. Kreion (napísal autor básne)

    mrakoplaš: máš pravdu, ja som bol včera na noc u priateľky a bol som akurát dobre naladený po víne a milovaní, súhlasil by som aj s tým že opice znášajú vajcia.

    prienick: a náhodou tá baseň je fájn, neoslabený ženou a vínom v tom vidím triezvo jej zmysel a ten je možno taký istý ako efekt ktorý vyvolala- nasrať človeka priamosťou. Takže báseň určite úspešná, stačí pozrieť len na to množstvo komentárov ktoré vyvolala a teraz už prestante riešiť kraviny a choďte radšej dačo napísať, kľudne aj parodicky pojatú moju báseň, niečo o mojej manke alebo o mne. Máte priestor, sľubujem že Vás v tomto nebudem obmedzovaŤ

    10. 9. 2011 10:54
  22. len a.

    trochu alibistický prístup k reakciam na báseň...ale aspon sú zábavné tvoje komentáre,no niekto zaspí po dobrom milovaní a víne a niekto číta básnicky.sk.ach muži...kde je ukrytá tá vaša pravda

    10. 9. 2011 11:17
  23. Kreion (napísal autor básne)

    len.a.- no ja som bol akurát po prvom kole v pauze na basnicky.sk =) vieš, muži nie sú tak dokonalé tvorstvo ako ženy aby vedeli hneď pokračovať tak a pravda je vonku

    10. 9. 2011 11:20
  24. daisy35

    čo za filozofické debaty tu máte? ja som si teraz trochu vína chlipla..aaa to je všetko

    10. 9. 2011 11:27
  25. Kreion (napísal autor básne)

    daisy35: ale, len také bežné veci, chľast, ženy a básne, také bežné veci

    10. 9. 2011 11:55
  26. daisy35

    radšej daj nejakú báseň...nech mám čo čítať pri víne

    10. 9. 2011 12:04
  27. Kreion (napísal autor básne)

    ako rozkážete pani, idem si dať obed a cca o pol hoďky dačo napíŠem

    10. 9. 2011 13:27
  28. daisy35

    už prešla hodina ale kdesi som čítala,že najlepšie sa tvorí o hlade a smäde..tak ktovie

    10. 9. 2011 14:28
  29. Kreion (napísal autor básne)

    už už už píšem

    10. 9. 2011 15:33