skrze svoje rany
kráľ je samozvaný
ráčte frašku začať
a za kráľom kráčať
človek je dušou, telom
dieťa, nie trpiteľom
a dieťa treba hladiť
nielen trestať a riadiť
zázrak od dieťaťa?
čo ťa sleposť máta?
kto dal ti právo trestať?!
ráč s trestaním už prestať
hneď kladeš naň len breme
ty nevieš, ľudské semä
po lúčoch slnka túži
nie supa, čo hor´ krúži
ty zlým si hospodárom
a my sme tvojim darom
hračkou, či si si stvoril
aby si ju pokoril
no raz dieťa dospeje
a to, čo sa ti smeje
tá tvára božská sa skrúti
a kráľovstvo sa zrúti
dieťa povstane pyšne
povie NIE! bezostyšne
a zráta svoje rany
ty kat-kráľ samozvaný
Dátum vloženia 26. 9. 2008 21:09sebaboh 
PLAČ DIEŤAŤA
Básnička je vložená v kategórii Ostatné
Počet zobrazení básne 1574
Nahlásiť príspevok ako nevhodný obsah
Odoberať RSS kanál tohto autora
Ulož si alebo zdieľaj tento príspevok v tvojej obľúbenej sociálnej sieti
Komentáre k básničke
- winc
hmm.. fakt je to dobre.. vyborna myslienka, vyborny dej.. najlepsi zaver
26. 9. 2008 22:47 - milson5
cital som dvakrat ... s myslienkou nesuhlasim, ale mas pravdu nemal by nas tolko trestat
26. 9. 2008 23:38 - sebaboh (napísal autor básne)
sorry za chybu-tvára/tvár. vinco, ďakujem, poteší, ak nie si zahľadený do nejakých konkrétnych doktrín, či nejakej hnusnej dogmy.
milson, je mi jasné, že nesúhlasíš s myšlienkou, možno aj preto, že tvoja je príliš jednoznačná, podliehajúc práve tomu, čo asi vinco tak veľmi nemá. ale na to som si u teba zvykol. ešteže patríš k nie veľmi radikálnym dogmatikom. vieš, ja ako ateista sa na to pozerám inak. ak si pochopil moju formu ateizmu, lebo niektorí to nepochopili, a už sa so mnou radšej nebavia, čo je možno aj lepšie.
27. 9. 2008 01:49 - Saphira
ja súhlasím s wincom(:
27. 9. 2008 14:47 - winc

27. 9. 2008 15:21 - Saphira
koľká radosť
27. 9. 2008 15:23 - winc
sebaboh, ja nejsu kluk.. ))
27. 9. 2008 15:24 - Lares
uvod,jadro,zaver=1
27. 9. 2008 19:34 - sebaboh (napísal autor básne)
ďakujem, inak, mám dojem, že už som aj písal s väčším ohňom, nejak som unavený. ale ak by mal niekto záujem, nech si prečíta moje staršie básne, alebo aspoň stiahne a potom prečíta, tie sú fakt nekompromisnejšie... čo sa týka filozoficko-religiózneho postoja, potom sú tam skôr také roztopašné a nejaké tie verše smrdiace životom. ak sa teda chce. lebo je škoda, že tu som nenašiel svoje staršie kusy a nechcem ich sem dávať znova.
28. 9. 2008 00:37 - sebaboh (napísal autor básne)
ešte, vinco, to nebolo pochybovanie... to bola nádej, že počet odvážnych snáď narastá.
28. 9. 2008 00:38 - Syber
sebabohu. precital som si tvoj koment a nedalo mi nezareagovat: co sa tyka pojmu "ateizmus"
ten samotny postoj je nejednoznacny, pretoze podla mna ateista je veriaci len akurat zo svojho
presvedsenia vylucil Boha v akejkolvek podobe, takze tym chcem len povedat,
ze ateizmus = presvedsenie, postoj ... avsak mystika ostava, i ked sa zda ze ateizmus a monoteizmus
su protiklady, no podla mna nie je tomu tak, pre niekoho viera je naplnou zivota pre druheho je naplnou nieco ine.
to ze cloveka nieco dusevne naplna je dobre, moze to byt religiozita, ego, zaujmy, svetske hodnoty
zda sa ze su to pojmy koli ktorym clovek zije a ja si len zelam aby to tak bolo stale... aby ako sa hovori
mal clovek stale do coho vrtnut...takze ta tvoja forma ateizmu sa mi dost pozdava no, ale to aby rec nestala.
...inac basen je u mna bohovska, o slow ila
30. 9. 2008 21:03 - sebaboh (napísal autor básne)
no, ja k tomo opaku ateizmus-monoteizmus... nemyslím si, že si trafil do čierneho, to teda nie. pretože monoteizmus je jednobožstvo. a ateizmus nie je opakom len monoteizmus, ale aj mnohobožstva, čo sa týka aj v tejto mystifikačno-špekulatívnej rovine, či uctievania, alebo popierania akejkoľvek formy boha, či božstiev. asi toľko k tomu. inak, samozrejme, viera, ja som to už mnohokrát vysvetľoval a stále som nebol pochopený. nie som nihilista. iba nie som veriaci tak, ako sú formálne označovaní príslušníci akejkoľvek cirkvi. ja nepopieram vieru, nádej, dúfanie. sám mám svoju filozofiu, ak chceš vieru, pre ktorú žijem, ale stále som sebaboh, môj princíp je byť sám sebe bohom, ak sa rúham, čo už. okolnosti ma prinútia rozhodnúť, ale moje zmýšľanie, pocity a pudy budú stále formované mnou, sebabohom. tu by som mohol napísať kvantum úvah, ale to nemá na web stránke takéhoto formátu nijaký hlbší zmysel, možno tak pre zamyslenie.
inak, ďakujem za kritiku, aj keď už v poslednej dobe moc kritiku neberiem na vedomie, skôr oceňujem záujem a reakcie.
2. 10. 2008 01:20 - Syber
no nechcel som ta vyprovokovat az k takemu obsiahlemu komentu,
tak prepac, viem ze toto nie je diskusny portal takze ako si naznacil
taketo debaty sem vlastne ani nepatria len som chcel spoznat tvoj nazor
na moje tvrdenie... samozrejme mas pravdu, netrafil som do cierneho i ked som sa dost nepresne vyjadril -skor som mal na mysli, ze aj ten najzatvrdlejsi
materialista, ateista.... chtiac nechtiac casto podvedome podlahne
mystike, trebars ked si rano povie "dnes budem mat stastie - podam sportku"
(je v tom i ked mierny ale predsa naznak mystiky) -preto ta ejednoznacnost
-no neuviedol som prave najvhodnejsi priklad... uznavam mozes ma aj zakopat
tu by sa mozno viac hodila diskusia o vychove deti alebo nieco take ci skor hodnotit iba basnicky prejav ze... k tomu som sa vlastne uz vyjadril...tak cau
2. 10. 2008 16:45 - sebaboh (napísal autor básne)
syberius, presne tak, aj ten najväčší materialista sem-tam zbystrí sluch, keď mu niekto povie, pozri si do snára, čo to znamená... áno, ja sám sa nepokladám za materialistu v plnom slova zmysle, iba za skeptika. a to až tak, že pochybujem aj o svojom skepticizme. je to zrkadlová sála. nevadí, necháme sa prekvapiť, čo povieš?
3. 10. 2008 02:30 - Syber
hm mna prekvapuje, a to sa dlho pokladám za ortod. materialistu, ze takmer vždy si ako prvé v novinach nalistujem barana v horoskope, sport a až potom to ostatné, ale môjmu presvedseniu to samozrejme nijak neublíži aspon si myslím... preto stále vykračujem pravou a obcas si tricko obleciem naopak s odovodnením, ze si tým nakloním spravny beh udalostí
takze taký som skeptik ja... ale však každí sme nejakí, ty si mal skôr na mysli prekvapenia čohosi noveho na trecej ploche medzi duchovnom a fyzičnom... v tejto oblasti zatial nie som optimistom, i ked by som chcel byt -stale tam vidim tú nezluciteľnosť, i ked obidve sféry sú schopné napredovania, preto mam aj akesi podozrenie /i ked skepticke/ akehosi sklbenia novoobjavených právd duchovna a vedeckých poznatkov akoby to malo dotvorit celkove poznanie, preto nerobim rozdiely alebo skatulkovanie si ludi na takých alebo onakých čo poniektorí tu robia -žiaľ na skodu bas.tvorby, kritiky... moj nazor
-chcelo by to asi nejakú zmenu... ved aj najznamejsi pribeh cloveka a jeho nabozenstvo zacalo buranim chrámov... nesporne to doteraz ovplyvnuje modernu cast sveta i ked nie az tak ako niekedy, ale nebudem uz do toho radsej vrtat... ked si ma tak odhalil sebabohu, ze som vraj "umiernený dobrák"... tak si nebudem kazit imidž
3. 10. 2008 18:04 - sebaboh (napísal autor básne)
ja len toľko, nepovažoval by som ten najznámejší príbeh človeka za naozaj najznámejší príbeh človeka. možno v civilizácii a kultúre, v ktorej sa pohybujeme. a keďže je momentálne asi najvyspelejšou (idúcou v konečnom dôsledku proti sebe) čo sa týka medializačných technológií a sprostredkovania informácií, môže sa zdať, že je to fakt ten najznámejší blablabla.
a ten skorohop, horoskop, aj ja sa tam pozriem, lebo ho potrebujem ako taký malý motorček, malilinký, ťuťuťu vrátočká, nech dajú nejakú nádejočku, napokono, čo my vieme.
k ostatnému sa možno vyjadrím neskôr, teraz som nejaký
, bez nálady.
5. 10. 2008 02:23 - Syber
aj ja som skoro...
bez vsetkeho aj nalady, no
cav
1. 11. 2008 03:46 - Marihuannita
hmmm...ja vam neviem...mne v tom nieco chyba....
1. 11. 2008 09:29

vybrali.sme
Linkuj.cz
Jagg.cz
Google
facebook
yahoo!
digg
delicious
furl
