O MNE A PÝCHE
tak o pokore vravíš mi... a o tom, jak je zdravá
tí, ktorí určujú symptómy majú imunitu
ja vravím ti o pokore len k sebe, no a ty tu
stínaš nepokorných vieru len v seba, to sa stáva
pretože ja som pyšný vraj, lebo boh tvoj nie je mi
lebo tvoj boh nie je mi tým, čím by si si snáď želal
ak robíš nábor k pokorným, márne si cestu meral
mňa boh nie pokorou, ak tak, tak silou zrazí k zemi
pretože ak je boh, dajme tomu, pre mňa má cenu
ak ochráni to, čo ma tu drží v bolesti sveta
ak ochráni, vďaka mu je, však pokoru odmieta
to čo ma robí mnou a viem, že sotva čaká v zmenu
neverím, že tvoj boh si ctí tých, čo pred ním len kľačia
má v obdive tých pyšnejších čo tvárou vpred mu stoja
ak s pýchou, nech! ak zurvalci! tí neodídu z boja
len tí, čo stoja, nekľačia, mu po boku ísť stačia
Dátum vloženia 21. 6. 2008 23:10sebaboh 
O MNE A PÝCHE
Básnička je vložená v kategórii Ostatné
Počet zobrazení básne 1816
Nahlásiť príspevok ako nevhodný obsah
Odoberať RSS kanál tohto autora
Ulož si alebo zdieľaj tento príspevok v tvojej obľúbenej sociálnej sieti
Komentáre k básničke
- ZZZ
Pocuj kedy si ma das do oblubenych?..
..inak tradicne...

21. 6. 2008 23:11 - sebaboh (napísal autor básne)
si tam, bäjbä
22. 6. 2008 02:00 - šumo
...keby som chcel byť dogmatik, tak ti poviem.... už sa konečne rozhodni..alebo veriš v konštruktéra sveta alebo nie..nič medzi tým neexistuje...no ty si vzácny druh a je ťa potreba chrániť...pri tom svojom pochybovaní a roztrpčení, nám (naivným veriacim) predkladáš ostré zrkadlo v ktorom sa vidíme ako nikde inde..aj mňa niekedy napadne , že boh nestvoril svet a život na ,,môj" obraz....ale nevidím to až tak tragicky...lebo , keď bol schopný vytvoriť hmotu, život a ducha, tak verím, keby existoval lepší ,,modus vivendi", tak by bol tu...
človek nevie žiť bez viery
s ňou je mocný, celý
vidí aj to, čo nevidieť
silu čo drží v rukách svet
...a ešte o pokore... ty o nej hovoríš veľmi zjednodušene a jednoznačne....ale pokora je najťažší predmet nášho života...učiť sa, chápať a aplikovať to je úžasne dlhodobá a ťažká práca..
23. 6. 2008 15:04 - sebaboh (napísal autor básne)
ty si tak presvedčený o tom, že nič iné neexistuje, ako keby si bol sám bohom. čo ty vieš...
24. 6. 2008 00:12 - annita
tak sumo...pekne si to rozpisal...
24. 6. 2008 00:23 - sebaboh (napísal autor básne)
mám pokoru, voči sebe. ak chcem niečo dosiahnuť, som ochotný pokory. ale nie voči druhým a druhému. a najťažší, najľahľší, šetri superlatívami, ešte si ich užiješ. viera drží svet? možno. ale viera v koho? ak, tak v seba. človek nevie žiť bez viery, lebo sa bojí, že by nič iné nemal. nemal on sám. nebol by mocný, on sá, nebol by celý, on sám. a že vidí to, čo nevidieť? že vidí to silu, čo drží svet? buď realista, aspoň na chvíľu. nestavaj si vzdušné zámky z viery v niečo, o čo sa musíš opierať. annita, ďalšia slaboška.
24. 6. 2008 16:06 - sinuhe
nechcel som sa ozvat ,ale uz musim...nechajme pokoru slabym ako vravis, lenze ty nemas rspekt voci inemu nazoru...neustale utocis a vysmievas sa inym pre ich nazory... o annite nevies vobec nic a nazves ju slaboskou...tak potom ,ked viem o tebe predsa viac ako ty o nej , tak pre sa si chudak a lutujem ta
24. 6. 2008 16:46 - ZZZ
no a ja by som sa zasa.trochu zastal..sebaboha,aj ked ..to nepotrebuje..
...rpepac sinu..
...ja sa celkom priklanam k jeho nazorom...
...dla mna...pre absolutnu...totalnu slobodu cloveka..nemoze existovat akakolvek viera...ci uz aj viera v nevieru...
.....a ja chcem byt slobodny...a zistil som ze to sa jednoducho neda..ak veris..alebo co...
..aj ked sumo napisal vela pravdy.....tot sa uznava...
..a annitka je super
..a on to tak vobec nemyslel....
..a dalej sa mi uz nechce pisat....
24. 6. 2008 17:04 - sinuhe
jaaj michal..mne je celkom fuk comu veris,alebo comu veri sebaboh..ja som teraz vravel o niecom inom..a to je respekt k nazorom druhych..ja ho mam, a cakam ho aj od ostatnych
24. 6. 2008 17:11 - ZZZ
..och ano...mas pravdu...tak toto teda respektujem aj ja.....napodobne....
..ano..myslim ze to aj sumo v nejakom komente sebabohovi hovoril....ze je "zakukleny"...v nazoroch...
....v tomto suhlasim ze treba mat urcity nadhlad nad vecouz aj ked s nou nesuhlasis..teda prave ze s nou nesuhlasis...
...napr...nemozes tvrdit ze biblia je kniha plna klamstiev ked si ju nikdy necital...
24. 6. 2008 17:19 - sebaboh (napísal autor básne)
srandovná diskusia... sinuhe, ten všehokritik, najmúdrejší z básnikov sa zasa pletie. ale jedna z jeho posledných básní... super... až na ten štýl, ktorý stále nie je básňami, ale veršami. ale fakt, je to kus, egypťan, musím uznať. aj tak si myslím, že pri všetkej božej skromnosti kladná kritika v tebe pýchu prebudí. apropos, ja osobne som bibliu čítal, mimochodom. nehovorím, že je knihou lží, je knihou neskutočného množstva protirečení. ale keď sme už pri tom... biblia je ako fakt nekonečne krát ako subjekt spochybniteľná a spochybnená. páči sa mi, ako si tuna zanietene za niečim stojíte. musíkujete, tak sumo, ako sinuhe. musí niečo byť, nemôže niečo byť. kto vám dal právo prisúdiť si schopnosť vedieť, čo je, čo musí byť? myslíte si, že ste na to dostatočne múdri? aké to pyšné tvrdenie...
24. 6. 2008 19:23 - sebaboh (napísal autor básne)
a ešte niečo šumino, keď nabudúce budeš písať komentáre, vyvaruj sa latiny, miesto modus vivendi daj napr. ja neviem... určité podmienky jestvovania, existencie... lebo sa môžeš práve ty zdať ostatným ako niekto, kto sa vyvyšuje, je márnomyseľný, a to by som bol ako sebaboh nerád
24. 6. 2008 19:29 - sebaboh (napísal autor básne)
aj tak ste nepochopili, v čom spočíva moja viera a neviera a vaša neviera a viera
24. 6. 2008 19:32 - ZZZ
neviem..ja si myslim ze ti rozumiem...mozno len zle vyjadrujem...
..tak ako to mozno aj ty zle interpretujes...
..preto sa citis byt nepochopeny...a mozno nedoceneny...ale kto nie..
24. 6. 2008 19:36 - sinuhe
prepac ale ty si ignorant..precitaj si pozornejsiee,co som napisal..nepresviecam ta o svojej pravde a ani si nemyslim,ze v nasej "diskusii" mam pravdu..ja tomu len verim a dufam..a o tom museni..tak to si ma pobavil..pretoze nic take som nikdy nikomu nepovedal..o tom co je a bude nemam ani potuchy a tak neviem co musi,moze a nemoze byt...to je tvoje slovo..nemoze..ja mam vies kde tvoje nazory na nabozenstvo..ohlasil som sa iba ako demokrat
24. 6. 2008 19:37 - annita
takze slaboska??? teraz chcem pocut kvoli comu! a tie kecy ze som dievca a bla bla bla si nechaj /pre silnejsie/
24. 6. 2008 19:44 - šumo
....ja sa snažím byť tolerantný k iným názorom...neviem ako sa mi to darí.. na Sebaboha som reagoval preto, lebo sa mi zdalo, že už prekročil istú hranicu...svojou slobodou začal urážať presvedčenie iných...
...neviem, čo sa ti zdá povyšenecké na tvrdení... že alebo svet stvorila nadprirodzená bytosť..alebo ta neexistuje a potom svet funguje nejako sám..a že inej možnosti niet....to je široko rozšírený filozofický názor, ktorý ja som si iba osvojil....keď má niekto lepší, rád budem o ňom uvažovať..
24. 6. 2008 22:16 - sebaboh (napísal autor básne)
ty sa riadiš "široko rozšíreného filozofického názoru?" priateľsky povedané, a to myslím naozaj, šumo, úprimne, kašli na akože širokosť... nikdy nič nie je tak široké, aby to nemohlo byť ešte širšie. filozofia a filozofovia ešte zďaleka nemôžu obsiahnuť nič, o čom my tušíme, nemáme poňatia. myslím, že, budem ťa citovať, modus vivendi, je to, o čo sa zachytáva obmedzená ľudská bytosť, neznepokojuj sa nad ničím, nad filozofmi už najmenej, nad renomovanými mudrlantmi, čo sa do všetkého vyznajú, ale nič nevedia. prepáč šumo za výraz, ešte raz, kamarátsky, fakt. my hovno vieme. ja tiež svojimi výtvormi iba hovorím to, čo cítim. netvrdím, že to musí byť bezpodmienečne pravda. hlavne pokoj. na žlčovanie som tu ja. a annita, sorry ešte raz. dievčatá sú ozdobou mužov, to uznávam. ak sú aj inteligentné, tak (ťažko znesiteľnou, pre ego muža) pýchou. prepáčiš mi?
25. 6. 2008 13:36 - annita
prepacim...ale nasralo ma to...
aj by som sa zaplietla do vasho filozofovania o byti a nebyti...ale to by bolo asi nadlho...a uz mi trochu unikla podstata...toho co sa tu riesi...
25. 6. 2008 15:04 - sebaboh (napísal autor básne)
a sinuhe, ty si IBA - AKO - DEMOKRAT. zabudni na rešpekt k názoru iných. prečítaj si už len tvoje rady a kritiky, ktoré hádžeš na triko výtvorov ostatných. keby bola mala byť vláda básní, tak ako vláda všeobecná pod tvojou rukou, tak to by si sa asi naozaj len ti jediný bavil. nedomnievaj sa omylne o svojej schopnosti rešpektovať druhých. máš despotické sklony, len si ich narozdiel od iných nie si schopný pripustiť. ja, ak mám zlé stránky, nepopieram ich. tak sa nehraj na demokrata. takých sme tu mali.
28. 6. 2008 17:42 - sebaboh (napísal autor básne)
a pozorne prečítaj radšej sám seba, lebo sa pobavia tí ostatní
28. 6. 2008 17:43 - sinuhe
moje rady a kritiky..hej, viem..niekedy ale
ozaj malokedy poviem nieco,co moze dotycneho urazit..ale to je vysostne pri dielach, ktore su hodne obalu od cokolady..a vzdy zvazujem, ci niekoho neurazim a je mi to luto..lenze, ked k dobrym dielam napisem pripomienku, tak k takym musim napisat viesco..dufam uznavas..a k mojim basnam..beriem ich ako zabavu..nemam ambicie..a to mi dava slobodu..pretoze ako aj ty..je mi kritika v podstate ukradnuta..hoci som rad ked sa paci(m)
28. 6. 2008 17:50 - Syber
tvoju báseň by som použil ako MOTTO k nejakej kozmologickej teórii o pôvode sveta (ináč sa tým trochu zaoberám)...to veda sa snaží priblížiť Bohu bez pokory...no snáď to tým vedátorom do kelu vyjde...potom si ťukneme, lebo sme akurát namyslený pri hľadaní pravdy...či máme na čo ?

28. 6. 2008 18:45 - šumo
ešte ma napadlo....ty si (Sebaboh)uvádzal, že pre teba je jediným náboženstvom hudba, pred ktorou máš pokoru.... hudba je fajn, je to krása a umenie... ale je to furt len výtvor človeka.... a prečo sa nevieš tak nadchnuť fenoménom ľudského života...jeho vznikom, jeho fungovaním... silou, ktorá nutí bunky makať a tvoriť..
...zdegradoval si všetkých filozofov...veď dejiny majú kopu múdrých osôb, ktorí venovali hľadaniu celý život... my to môžme alebo prijať, alebo odmietnúť,alebo si skompilovať vlastný názor....ty si tiež celkom pohltený myšlienkami jedného pána Friedricha N.
28. 6. 2008 19:32 - sebaboh (napísal autor básne)
šumo, zďaleka nie som pohltený myšlienkami friedricha nietzcheho tak veľmi, ako by si si myslel. toľko k nietzschemu. iba som bol prekvapený, ako častokrát som sa trafil pri čítaní jeho diel do seba samého, pretože som nevedel, či existuje, resp. existoval niekto, kto myslí, resp. myslel, ako ja. niekedy si myslím,že ty pristupuješ k niečomu tak fenomenálnemu, ako je hudba oveľa materialistickejšie, ako ja, takmer úplný skeptik. podľa mňa, ak existuje boh a logicky jeho minister spravodlivosti, ktorého potrebuje, pretože bez neho nemôže byť, niečo také, obrazne povedané musela stvoriť koalícia boh, on, človek... ja viem, pofidérne... ale prečo nie? akceptujem tvoj neokresťanský prístup, je to už posledný, zúfalý výkrik do tmy. ale nech... bodaj by si mal pravdu. ja by som bol radšej, aby niečo bolo, ale aby si to zaslúžilo skutočnú úctu. ak sa mýlim... ale mýlim sa? a máš ty pravdu? a má pravdu sinuhe? a má pravdu... a kto má pravdu... v každom z nás je kúsok lži. a kúsok pravdy. relatívnej, subjektívnej, individuálnej... blablabla... tu to už asi ani nie je o básňach... bueeeee
29. 6. 2008 00:24 - sebaboh (napísal autor básne)
nech ma ten, kto má bližšie spravodlivosti pochopí. nazvi si ho ako chceš. ale neočakávaj, že... ale to som už povedal mnohokrát
29. 6. 2008 00:26

vybrali.sme
Linkuj.cz
Jagg.cz
Google
facebook
yahoo!
digg
delicious
furl
