Basnicky.sk

mil44  Zobraziť/skryť lištu autora

Byť pre Krista aj bláznom

Byť pre Krista aj bláznom

Buď dieťa moje pre Krista, aj bláznom,
či vari nechceš byť prevzácnym človekom?
Čo sa tak rozhodli, život im stal sa blahom,
v ťažkostiach, v trápení vždy žiaria nebom.

Obnov svoju myseľ a horlivo sa vznes,
v prítomnosti Božej začni bdieť už dnes.
Usiluj sa tiež byť ako malým dieťaťom,
čo nepotláča radosť a žije so smiechom.

Duch v tebe veselý k nadšeniu vedie,
chladný duch zmĺkne, trápiť ťa viac nebude.
Chytľavosťou smiechu vtipne zavládneš,
do skrytých tajomstiev poznanie dostaneš.

Radosť v tvojom vnútri tvár i telo skrášli,
vrásky ti vyhladí, oči ti rozžiari,
zdravie ti posilní až vzlietneš ako orol,
tak neváhaj, vykroč do radosti s Bohom.

K Bohu stále volaj, kým ťa nevyslyší,
v modlitbách vytrvaj, kým sa ti nezjaví.
Trénuj sa v tom stále, kým milosť nevojde,
kým ku všetkým ľuďom láska nezkvitne.

Ľúbosť k Bohu vrelá srdce tvoje zmení,
Otec náš nebeský príjme ťa nadšený,
starosti zoberie, Duchom ťa obdarí,
by si zažil život s Ježišom víťazný.

Preto s vierou kráčaj a vnímaj Pána srdcom,
na zlé už nemysli, len snívaj slávu s Otcom.
Radosťou prekvitaj, veď už vieš správne žiť,
skúsenosť rozdávaj, oj, mnohých potešíš!
Dátum vloženia 13. 6. 2014 11:02
Básnička je vložená v kategórii Ostatné
Počet zobrazení básne 3377
Nahlásiť príspevok ako nevhodný obsah

Odoberať RSS kanál tohto autora RSS kanal

linky Uložit a zdieľať

Ulož si alebo zdieľaj tento príspevok v tvojej obľúbenej sociálnej sieti

Komentáre k básničke
  1. daisy35

    rada by som si prečítala báseň viac osobnú o Bohu..toto na mňa pôsobí iba príliš vzletne a všeobecne

    14. 6. 2014 13:35
  2. mil44 (napísal autor básne)

    Daisy35, plne ťa chápem, pokým ešte len hladáš a nie si v našom Pánovi pevne zakotvená.
    Pár riadkami - myšlienkami sa dá veľkosť Božia a Jeho milosť ťažko vyjadriť. Možno by ťa viac uspokojili moje iné, ďaľšie básne na stránke :
    http://sites.google.com/site/miloslavpeniastek
    Doporučujem ti viac sa zamerať na štúdium Biblie, biblických vyučovaní, ako i rôznych kresťanských aktivít. Tu v Bratislave je toho neúrekom, ale tiež sa už teším na Camfest zač. augusta do Kráľovej Lehoty.

    14. 6. 2014 14:42
  3. daisy35

    to že sa mi nepáči tvoja báseň ešte neznamená že vo mne nie je niečo zakotvené a ďakujem o tvoje plytké texty nemám záujem,to čo vkladáš sem mi úplne stačí

    14. 6. 2014 15:08
  4. Syber

    pekne si si zarýmoval

    15. 6. 2014 01:01
  5. mil44 (napísal autor básne)


    15. 6. 2014 03:33
  6. Mrakoplaš

    slová liate do formičky, viem, že aj toto musí byť a ver že keď som začínal písať, písal som o bohu, ale dovolím si povedať, že udierali viac do citu

    ja ťa nechcem ani zdrbať, ani provokovať, ale fakt, ma ide urvať akým prinajmenšom nepríjemným spôsobom nútiš a manipuluješ, poúčaš a pritom akoby si zabúdal, že aj ty si ČLOVEK- omylný, nedokonalý, môžeš sa potknúť ako my(či už veriaci ci neveriaci)- to je ohľadom komentárov

    ale hej no, radíš, ohľadom viery by som ale neradil, je to každého osobná vec a ja osobne reagujem možno priveľmi agresívne, ale dotyčný sa aspoň naučí, že nech toto neskúša

    myslím, že keby sme sa stretli zoči-voči, možno by rozhovor prebiehal inak, možno by to bola fajn diskusia(ja si s Presvedčenými rád pokecám) ale teraz prostredníctvom týchto textov ma neoslovuješ a ak tak negatívne, pretože tebe nejde o kvalitu textu, ty sa ani nesnažíš, už koľký text tu máš a ja všetko na jedno kopyto, sú tu básnici, textári, ktorí keď niečo napíšu tak to stojí za to, pohne to s čitateľom, má to hĺbku...ty síce píšeš o nekonečne, o hĺbke, ale samotný text je plytký...ja ti to skrátka nežeriem

    15. 6. 2014 08:09
  7. mil44 (napísal autor básne)

    Len dopĺňam, že predmetnú báseň so mnou tvorili ďalší štyria vzácni horlivý kresťania a to na základe svedectiev, myšlienok a života sv. Filipa Neriho, ako i osobných skúseností chodenia s Pánom.

    15. 6. 2014 18:02
  8. daisy35

    No a?..všimol si že toto je literárny server?vyjadrila som sa k Tvojej básni ako k literárnemu dielu..nie k viere,ale Ty si reagoval presne opačne

    tak hádam sa odvážim aj pivo poslať

    15. 6. 2014 18:17
  9. Enžela

    nedá sa mi nereagovať... ale toto nie je báseň. To že ti pomáhali další štyria - tak to ma mrzí, pretože keď už píšeš o Bohu ako " veriaci " predpokladá sa, že máš osobnú skúsenosť na základe ktorej píšeš. Ak píšeš báseň na základe životopisu, môžeš to dať akurát tak do knihy o tom dotyčnom, ale takto - ak je tvojim cieľom nejako sa dotknúť ľudí - míňa sa to účinku, ba ešte odrádzaš ľudí od seba a aj tvojej " viery ". Nechcem byť kritická - väčšinou nie som, ale nedalo sa mi inak. Je rozdiel medzi básňou a Básňou.Báseň má v čitateľovi niečo zanechať, a toto akosi nezanecháva nič. No každý nejako začínal, a tak ti držím palce v dalšej tvorbe

    15. 6. 2014 19:04
  10. mil44 (napísal autor básne)

    Prepáčte,
    je nám všetkým piatim do popuku. Dakujeme,
    že ste mali doposiaľ trpezlivosť s nami,
    že ste nás tak úprimne rozosmiali.
    Nevymýšlam si, práve som dostal veľkú finačnú sponzorskú podporu na vydanie mojích básni - možno sa sami o tom neskôr presvedčíte.

    15. 6. 2014 20:16
  11. Mrakoplaš

    máš nás pre srandu, hm, skvelý prístup...človek by si myslel, že ti ide o niečo úplne iné...ale asi nie

    každopádne gratulujem

    kresťanský tvorba je však verejne veľmi podporovaná, kňaz píše, kňaz aj vydá zbierku...my smrteľníci a tí čo sa živia norm. prácou, musíme len veriť, že náš talent je tak veľký, že ním niekoho oslovíme

    15. 6. 2014 20:31
  12. LevieSrdce

    Ty sa smeješ? Kamoš, pracovali ste piati (!) na jednej básni, a tá báseň je hrozná, ani nemá rytmiku, ani žiadny moment prekvapenia, dobré metafory ani nič. Je to dlhý súbor nudných žvástov od vierou pošahaných ľudí a ty sa ešte smeješ? Ja by som sa na tvojom mieste začal hanbiť ako pes!! Takéto hrozné básne sme nepísali ani v začiatkoch a to sme robili sami. A vy ste piati a napíšete takúto ničotu a ešte sa smejete? Tak musíte byť dobre mimo. A úprimne ľutujem toho, kto ti chce dať peniaze na vydanie týchto blbostí. Mohol ich radšej rozdať bezdomovcom. Malo by to stokrát väčší osoh!

    Hanba! Hanba!!

    15. 6. 2014 22:35
  13. mil44 (napísal autor básne)

    Možno, že tá hamba! hamba! patrí niekomu inému.
    Musím pokorne priznať, že už 13 000 ks
    mojej zbierky básni " Pomôž mi, prosím Ťa, Bože" je medzi ľudmi a stále je u ňu veľký záujem vo všetkých denomináciach a to nielen na Slovensku
    Pytaj sa na to svoho kňaza, na názor- mojich básni, možno ti otvori oči. Práve množstvo kňazov - osobností ma k písaniu básni povzbudilo. Pred chvílou som dostal z Prahy z Konvokace požiadávku na preposlanie básne " Povstaň Europa prichádza Pán " chcú ju zhudobniť a použiť ako hymnu na konferencii.

    15. 6. 2014 23:00
  14. Mrakoplaš

    a dosť, total ignore, odteraz až na koniec vekov, tu zbytočne mrhať slovami, ako kresťan máš obrovské ego

    15. 6. 2014 23:14
  15. LevieSrdce

    To je veľmi zaujímavé že sa tvojej zbierky vydalo 13 000 kusov, pretože tvoju stránku navštívilo za 5 rokov len niečo cez 2 000 ľudí. Básne pridávaš aj na svoj facebook, kde si ich lajkuješ prevažne iba sám a prakticky na každom fóre, kde ich dávaš, máš 0 komentárov k básni. Videl som na tvojej stránke obal tvojej knihy, ktorý je katastrofálny. Vyzerá to ako učebnica prírodovedy z roku 1975.. Mne oči otvárať netreba, čo sa však o tebe povedať nedá. Tu nie si na fóre sfanatizovaných kresťanov, ktorí ťa budú chváliť za každý totálne hrozný rým len preto, že je o Bohu. Tu si na stránke pre básnikov, ktorí tvoria skutočnú poéziu, a tá tvoja nestojí za veľa. Nájdi si nejakého skutočne objektívneho kritika, daj mu prečítať svoju zbierku, a zvozí ťa tak, že nebudeš vedieť kde je sever. Ak ty naozaj vydávaš zbierku a máš takú čítanosť, potom idem okamžite osloviť svetové vydavateľstvá že si prajem vydať svoju zbierku preloženú do 12 jazykov vrátane japončiny....

    PS: Slovo hanba sa píše s "n", nie s "m". Je to od slova haniť, čo by si mal ako zarytý kresťan veľmi dobre vedieť, veď vy ste za 2 000 rokov existencie svojej fanatickej organizácie hanili až až...

    16. 6. 2014 00:25
  16. mil44 (napísal autor básne)

    To, že mám obrovské ego, to je ozaj pravda a na to som úprimne hrdý. Preto, že už v mojom vnútri nežijem ja, ale žije Kristus. A v písaní básni plním len Jeho hlas - Jeho vôľu a vôbec nie svoju. Seba považujem len za odpad.
    Pred 11 rokmi v 2 hodinovom hlbokom pokání v plači na kolenách som sa Bohu plne odovzdal. Môj dovtedy hriešny život sa radikálne zmenil. Dovtedy som trpel najmä pre stresovú náročnosť v zamestnaní ale i mimoriadne ťažké , kruté detstvo mnohými zdravotnými problémami. Ruky sa mi triasli, celé telo ma bolelo a mal som aj množstvo vážnych iných zdravotných problémov. Ezoterici ani lekári mi už nevedeli pomôcť . Bol som rozhodnutý život skončiť . Vtedy som sa rozhodol využiť ešte poslednú šancu odovzdať život Bohu. Od môjho pokánia som posledných 11 rokov zdravý, nepotreboval som nenavštíviť žiadneho lekára. Vďaka Božej milosti a tiež častých modlitieb žijem v Božej prítomnosti a v mnohom radostnom Božom požehnaní. Teším sa z mojich vnúčat ale i z umenia z prírody a mám i mnoho iných záujmov.
    Mne sa pred 7 rokmi ani nesnívalo, že niekedy budem písať básne. Moje záujmy boli matematika, technika, bol som tiež 32 rokov súdny znalec a nikdy ma nezaujímala slovenčina. Preto verím , čo sa literatúre dlhšie a hlbšie venujete, že máte taký pre mňa na mňa nepochopiteľný názor. Už som si na to zvykol, veď som mal celý život ťažký.
    Ale v písaní básni ma okrem Božieho hlasu, kde som jasne počul , že mám písať básne a ja som sa tomu osobne všelijako bránil, povzbudil aj básnik L. Feldek i ďalší básnici a najmä mnohí i významní kňazi. Títo tú moji zbierku básni i ďalšie básne prečítali a mi osobne i písomne vyjadrili úprimní obdiv a ma vyzvali na ich ďalšie písanie.
    Pred 4 rokmi prišiel za mnou človek zo Srbska, oznámil mi, že čítajú moje básne a ponúkol mi spravovať moju druhú stránku, kde je už 25 OOO návštev z rôznych kútov sveta.

    : http://sites.google.com/site/miloslavpeniastek

    16. 6. 2014 06:34
  17. daisy35

    mil..keď som Ti napísala komentár,vôbec som netušila,že to tu narastie do takýchto rozmerov..neviem,ale chváliť sa obrovským egom a ešte byť nato hrdý..možno je toto jedno veľké nedorozumenie,pretože pre mňa človek s kresťanským cítením je predovšetkým skromný a v tom je jeho veľkosť..

    a keď si taký slávny,potom nechápem,že sa tu s nami hádaš a presviedčaš nás o kvalite,že ti to vôbec stojí zato,pretože z nás asi ešte nikto zbierku nevydal..tu predsa ide aj o sebakritický postoj..keby si napísal aj dielo akým je Malý princ,tak prepáč nemáš právo byť nato hrdý pretože vtedy by to malo nulovú hodnotu..

    16. 6. 2014 07:24
  18. LevieSrdce

    Kamoš, je úplne jedno, koľko ľudí z koľkých krajín ťa číta. To čo tvoríš nie je poézia. Sú to mizerne zrýmované fanatické texty pre ľudí, ktorý by za báseň považovali hocičo, kde sa spomína Kristus a Boh. To že máš také úspechy je hrozne, ale totálne hrozne smutné!! Pretože za toto by si si zaslúžil, aby ťa čítali tak traja ľudia. Neuznávam ľudí, ktorí sa dobrovoľne zotročujú. Radšej sa budem smažiť v pekle ako žiť celý život podľa prikázaní stupídnej organizácie, ktorá za 2 000 rokov poslali do hrobu niekoľkokrát viac ľudí ako Hitler. Je smutné že v 21. storočí ešte existujú takto sfanatizovaný veriaci.... Nech si hocičo, básnikom nie si... A každý, kto ťa číta, vie o dobrých básniach hovno...

    16. 6. 2014 08:46
  19. LevieSrdce

    A ešte jedna vec! V tvojich "básňach" ktoré som čítal máš čechizmy. Napríklad "veď Ježíš sa obetoval". Ježíše majú Česi, mi máme Ježiša, s krátkym "i".A ešte nejaký som tam včera videl, ale už som ho teraz nenašiel. Takže by to chcelo aj spisovnú slovenčinu.

    16. 6. 2014 09:07
  20. mil44 (napísal autor básne)

    Priznám sa, že už to nijako inak neviem napísať - pomôž mi v tom, ak to ty vieš.
    Veď som hádam zreteľne napísal, že seba považujem len za ODPAD.
    Hádam už len mám právo tu povedať a chváliť sa tým, že som na Ježiša hrdý!
    Veď len On mi je všetkým!
    On mi tie básne - myšlienky diktuje.
    Ver mi, ja som bez Neho nič nie schopný, čo by ľudí oslovilo napísať. Na písanie básni ja nemám bez Ducha Svätého predpoklad.
    Nerozumiem tiež tomu, keď človek vysloví svoje presvedčenie - názor, že je to už hádka.
    Nie je náhodou v takomto názore práve tá pýcha? Ja som o tomto presvedčený.
    Prezradím tu to moje tajomstvo úspešnosti.: Práve tá moja pokora a stála bázeň pred Bohom mi dáva to mnohé požehnanie. Vyskúšaj to a hneď uvidíš priam ten mnohý Boží zázrak! Šalom.

    16. 6. 2014 09:08
  21. mil44 (napísal autor básne)

    Potešilo ma, že si si prečítal moje nedokonalé básne. Súhlasím s tebou, že by to chcelo spisovne i štylisticky opraviť - vylepšiť. Preto zatiaľ som ďaľšie básne nepublikoval i keď ma k tomu mnohí nabádajú.
    Hladám k tomu ochotných dobrovoľníkov. Ja som to osobne už nie schopný.
    A v ktorej konkretnej básni je ten čechizmus?

    16. 6. 2014 09:22
  22. LevieSrdce

    Je to v básni "Aj tí vtáci". Potreboval by si zmeniť úplne všetko. Písať básne o Bohu? Fajn, prečo nie, ja veriaci nie som, ale pripúšťam že Boh môže existovať. Ak niekto napíše peknú báseň o Bohu, ktorá má potrebné básnické atribúty, prečo nie? Rád si ju prečítam a dokonca ju aj ohodnotím kladne. Ty ale nič iné nerobíš, len sa prosíkaš Bohu, a kde sa neprosíkaš, tam velebíš jeho veľkosť a moc... Nemyslíš že by to chcelo trošku viac srdca, kašlať na jeho moc a napísať niečo ale fakt neošúchané, inovatívne a úplne originálne? A ak sa rozhodneš vydať novú zbierku, sprav mi prosím ťa láskavosť a daj tomu úplne iné, dobré ilustrácie. Nech to fakt nevyzerá ako prírodoveda za komunizmu. Ja si na svojom Facebooku pridávam ilustrácie tiež. Všetko sú to stiahnuté obrázky, ale aspoň si ich upravím aby to vyzeralo precízne. Ja o sebe nemôžem povedať že som geniálny básnik. Stále by mi mohli kritici či iní básnici čosi zazlievať a mali by pravdu. Ale koho baví čítať večne o moci Boha, jeho milosti a podobne? Uvedomuješ si že básnikov a hudobníkov, ktorí toto píšu sú na svete státisíce? A polovica z nich to robí lepšie. Možno by si mal pouvažovať nad tým, že budeš stále písať o Bohu a inak. Lebo to, čo píšeš je len zrýmovaná (a nie príliš dobre..) verzia toho, čo si počul na omši. Básne sú o tom že do nich vložíš seba. Nie to, čo hovoria tamtí alebo tamtí... Ak ti toto diktuje Ježiš, povedz mu že musí popracovať na rytmike a básnických zozbrazeniach, lebo je to nuda. Možno si pamätá ešte básne z roku 30, ale odvtedy sme sa už pohli. A k tebe ako k osobe - to čo si napísal že seba považuješ za ODPAD.. Prepáč, ale aký druh človeka môže o sebe napísať čosi také? Každý človek má svoju hodnotu. Možno by si mal začať žiť menej s Kristom a viac sám, aby si sa našiel a začal žiť trochu aj pre seba. Po smrti už bude neskoro.. A maj sa trochu rád. Je mi ľúto, že ťa takto hrozne vymyli tými cirkevnými vecami. Život je krásny v úplne iných veciach ako káže cirkev. Nie vo večnom prosení sa niekomu, nie vo večnej otročine, nie vo večnom velebení niekoho. Ja nie som veriaci, nechodím do kostola, občas si vypijem, mám nemanželský sex a ešte aj občas hreším. No napriek tomu som dobrý človek a mám takú teóriu, že ak Boh existuje, potom sa nemusím báť, lebo on vie aký som. A nemusím sa mu teraz za to strkať do zadku 5x denne. Ja si myslím že ak Boh existuje, nechce aby sme sa k nemu furt modlili a prosíkali ho v kuse o čosi, alebo ho furt velebili. Ak to chce, potom je to egoistický tyran. Ak mám byť otrokom ktorý nevyvádza nič zlé, vkuse žije len slušne a s Bohom, nevypije si, nepomiluje sa so ženou a bude vkuse iba v modlitbách a s pokáním, potom mal Ježiš ostať žiť a ja ochotne zomriem, pretože žiť v otročine nechcem. A myslím si, že to všetko beriem veľmi správne. Cirkevné spôsob života je tak stupídny a nudný, že nerozumiem ľuďom ktorí tak žijú. Chceš písať básne? Tak sa vyser na katechizmus, chyť pero a papier, vytrhni si srdce a rozmaž ho na tom papieri. A urob to bez slov "spása, všemocný, jediný, najvyšší, najmocnejší, Ty si všade, ty si sa pre nás obetoval, klaniam sa ti" a podobných blbostí, ktoré používa dookola 800 000 ľudí, tak isto sfanatizovaných cirkvou. Písal si kdesi že si žil dlho v hriechu a našiel si cestu... Ale ty si našiel akurát tak okovy ktoré ťa spútali, a ty sa teraz ideš len doživotne modliť a klaňať sa a velebiť pána. Tak to je ako fakt vážne zmysluplnejšie sa zastreliť. Ak mi ten pán dal život na to, aby som ho celý premodlil, preprosíkal a podobne, potom si mal vybrať inú spermiu alebo ma rovno po pôrode zabiť.. Ja chcem slobodu, voľnomyšlienkárstvo, nespútanú inteligenciu a svoje vlastné názory a presvedčenie. A nie počúvať čo mi nadiktujú. PS: Žiadny človek sa nemôže zhovárať s Kristom, takže ak počuješ jeho hlas, mal by si s tým k niekomu zájsť..

    16. 6. 2014 10:25
  23. Kal-El

    mill44 , hľadám tvoju pokoru, ale nemôžem ju v tvojich komentároch nájsť ... tiež sa nehanbím za svoju vieru v Dobro, ale čo sa týka tohto štýlu tvorby (nechcem veľmi kritizovať, nie som až tak sčítaný) , radšej si prečítam dielka kňaza Vladka Štefaniča, to mi sadne oveľa oveľa viac ako tvoja tvorba ...

    16. 6. 2014 10:38
  24. mil44 (napísal autor básne)

    Kal-El: Samozrejme, veď máme slobodu, čítaj len to čo ťa oslovuje. Ja nikoho do čítania mojích básni nenútim.
    Aj básnik L.Feldek sa mi priznal, že len určitá časť ludí má rada jeho básne.
    A keď sa pokoríš tak skorej pokoru i ďaľšie vlastnosti v iných ľuďoch najdeš. Snaž sa o to - pýcha ti tomu bráni.

    16. 6. 2014 11:06
  25. mil44 (napísal autor básne)

    LevieSrdce, moc tém si začal, chcelo by to osobné stretnutie.
    Aspoň niečo: Väčšiu slobodu, väčšiu vnútornú radosť ako i to mnohé požehnanie v mojom živote si už ani neviem predstaviť.
    Potvrdili by ti to moji priatelia, ktorých mám veľké množstvo.
    Práve to, keď som nekráčal s Pánom mi to nedávalo slobodu. O mnohé veci som sa stále trápil, starostil, nedokázal som ich optimálne riešiť, až sa to veľmi zle prejavilo v mojom zdravotnom stave. Teraz to všetko, každú ťažkosť dávam do rúk Božích a tým je to vybavené.
    S tým počutím Božieho hlasu, asi ozaj nemáš žiadne informácie. V správnom čase, na správne miesta najvhodnejšie pre človeka , je človek úprimne chodiaci s Pánom Duchom Sv. vedený. Je mi osobne ľúto ľudí, ktorí túto úžasnú vec, ktorú im Boh ponuka nevyužívajú. Preto je vo svete toľko problémov - nešťastných ľudí.
    Ešte jednu vec pri význame mojich básni chcem podotknúť, že mám veľmi moc osobných i písomných svedectiev ako ľuďom moje básne pomohli pri prekonaní najťažších chorôb, v oslobodení od rôznych závislosti, v postupe pri zmierení vzťahov- v odpustení, ale najmä k získaniu šťastného života. Moje básne vôbec nepovažujem za literárne ale maximálne pragmatické, k ich napísaniu som inšpirovaný Duchom Sv.
    Pamätaj, že tá sloboda, také užívanie života ako ty žiješ je len dočasné. Keď sa ti manželka dozvie o tvojej nevere, keď nastanú zdravotné či iné problémy, potom sa Pravda ukáže. Samozrejme, že ti to neprajem, ale s tým rátaj.
    Môj kolega z práce tiež mal podobné názory ako ty . Pri jeho prvej kríze, nemal skúsenosť ju správne riešiť. Vo veku 42 rokov spáchal sebevraždu. Pri tom bol veľmi šikovný - úspešný.
    Mňa osobne len jedno mrzí, i keď mám teraz život šťastný, čo by ti potvrdili moji priatelia, že som skorej od mladosti už naplno nežil s našim Pánom.

    16. 6. 2014 12:30
  26. Kal-El

    Áno , moja vlastná pýcha mi bráni nachádzať pokoru v človeku, ktorý píše že: práve dostal veľkú finačnú sponzorskú podporu na vydanie básni – o čo sa presvedčíme sami neskôr , ...ktorý pokorné priznáva , že jeho 13 000 kusov zbierky je medzi ľuďmi, rodinami a to nie len na Slovensku, ...ktorý dostal z Prahy z Konvokace požiadavku na preposlanie básne " Povstaň Europa prichádza Pán " ktorú chcú zhudobniť a použiť ako hymnu na konferencii... človeku , ktorého povzbudzoval aj básnik L. Feldek, ...človeku, za ktorým pred 4 rokmi prišiel človek zo Srbska, oznámil mu, že čítajú jeho básne a ponúkol mu spravovať jeho druhú stránku, kde je už 25 OOO návštev z rôznych kútov sveta... áno práve moja pýcha mi zabránila nájsť v tomto pokoru...

    A určite by som si nedovolil všetky moje problémy a starosti nechať Bohu, aby to on riešil za mňa ... odovzdať mu všetko a On sa postará ??? Áno tak sa to možno píše v Písme... ale to nie je o tom, že nastane zázrak a budeme zrazu bez starosti, bez problémov... ja sa rád trochu potrápim, zaťažím vlastnú hlavičku, využijem potenciál svojej mozgovej kôry ... teda odovzdať starosti a problémy Bohu a myslieť si, že je všetko vybavené, je dosť naivné,... a naučil som sa, že ak chcem mať z niečoho dobrý pocit , tak si to musím zaslúžiť !!! ....ale zas mi asi v tom bráni moja vlastná pýcha

    PS: Boli sme stvorený na Boží obraz ... nie som toho názoru, že božie dielo je ODPAD !!!......ALE aj tu mi asi bráni pýcha ....

    16. 6. 2014 13:24
  27. mil44 (napísal autor básne)

    Apoštol Pavel : List Filipanom 3/8
    A vôbec všetko pokladám za stratu pre vznešenosť poznania Krista Ježiša, môjho Pána. Preň som všetko stratil a pokladám sa za odpad, aby som získal Krista

    Prvý Petrov list - kapitola 5
    7 Na neho zložte všetky svoje starosti, lebo on sa o vás stará.

    Kniha žalmov - kapitola 37
    7 Odovzdaj sa Pánovi a dúfaj v neho; nepretekaj sa s tým, čo kráča od úspechu k úspechu, a s človekom, čo strojí úklady.
    A dúfam, Kal-El že sa tešíš so mnou a ako pokorný človek mi i praješ a nezávidíš to vyššie spomínané požehnanie, keď si to tak pekne citoval.

    16. 6. 2014 14:31
  28. Kal-El

    Dik za trefne vyňaté vety z Písma ... no názor uvedený vyššie nemením, nie som až tak lenivý, aby som svoj kríž dal niesť Bohu ( aj Ježiš si ho pekne vyniesol sám) , teda ja sa s radosťou potrápim... a samozrejme, ak nevládzem, vždy sa nájde niekto, kto mi pomôže ....

    Neboj teším sa zo života s tebou, a prajem ti tie všetky úspechy, ktoré si dosiahol, a ktoré ešte dosiahneš.

    PS: ostatným sa ospravedlňujem za vytvorenie spamov, keďže tieto komenty sú mimo charakter toho serveru ...

    16. 6. 2014 15:53
  29. LevieSrdce

    Toto je úplne posledný komentár ktorý k tejto básni dávam, pretože už ani ja na to to nemám ani čas, ani nervy, ani chuť.

    1) Osobné stretnutie? Nie ďakujem, asi by som na tom stretnutí začal cítiť silnú potrebu ovaliť ťa niečím v priebehu prvých 10 minút.

    2) Ja nemám manželku. Nemanželský sex môže znamenať aj sex s dievčaťom, ktoré je mojou partnerkou. Ale skvelo sa teraz ukázalo, ako premýšľajú striktný veriaci. Povedz že máš mimomanželský sex a hneď musíš niekoho podvádzať

    3) Cituješ z evanjelií a žalmov, ktoré boli v pôvodnom znení úplne iné. Tie ktoré používaš ty boli upravené Vatikánom tak, aby podnecovali fanatizmus, čiže boli určené presne pre ľudí ako si ty. Cirkev bola stvorená na to, aby zhromažďovala moc, a zneužívala pri tom neotrasiteľnú autoritu Božskej priazne. V Jeruzaleme sa zachovala jedna kniha ktorá je pravdepodobne staršia ako samotné evanjeliá. Písali ju príbuzný Ježiša Krista (ktorý mal pravdepodobne mnohopočetnú rodinu - bratrancov, sesternice, strýkov aj tety, čo však samozrejme Vatikán z biblie zmazal aby zdôverihodnil jeho božský status)a neuvádza sa v nej nič o nepoškvrnenom počatí, nič o tom že Ježiš bol Boží syn a podľa dokumentu "Utajená rodina Ježiša Krista" dokonca Ježiš nemal ani významnú úlohu v hnutí Jána Krstiteľa dokým nebol sťatí. Oháňaš sa svätým písmom a žalmami, no tie sú len ľudským, a ešte k tomu účelovo prerobeným dielom.

    4) Myslíš si že si slobodný tak, ako ja nikdy nebudem, že iba s Ježišom sa dá dosiahnuť skutočná sloboda. Si pes ktorý má na krku obojok s napísom "Ježiš" a je reťazou zvanou "cirkev" priviazaný k búde. Tvoja "nekonečná sloboda" sa skončí vo chvíli, keď sa reťaz naplno napne. Celé dni sa modlíš a píšeš hrozné básne na jedinú tému, furt len chodíš do kostola a myslíš si, že si slobodný? Si stokrát väčším otrokom ako ja a máš stokrát menej slobody ako mám ja...

    5) Tak ako písal kolega vyššie, aj ja sa pripájam k jeho názoru. Svoje problémy si má človek vyriešiť sám. Ja mám 23 rokov, a žijem čestne. Pomáham rodine a blízkym, dokonca robím aj také veci, že som nám napríklad do domácnosti kúpil novú práčku, keď bola tá stará už zlá a podobne. Ja sa pred Bohom nemám za čo hanbiť. Periem si sám, upratujem si sám, sám si platím školu, chodím popritom ešte aj do práce, nekradnem, neubližujem a to že mám vzťah s dievčaťom a že si občas zájdem von s kamarátmi a sem tam čosi aj popijem, na tom nie je nič zlé. Nemusím sa oddávať Kristu ani podobné kraviny. Keď mám problém, staviam sa mu čelom a riešim ho. Som svojprávny a viem sa o veci starať. Takže nám o skvelom a šťastnom živote ideš rozprávať ty, ktorý neriešiš problémy, vkuse sa len prosíkaš Bohu a nechávaš všetko na ňom? To je asi rovnaké ako sa o šťastnom manželstve radiť s alkoholikom.

    7) Myslím si, že ten kto tvrdí, že sa rozpráva s Bohom a Boh mu odpovedá, alebo že hovorieva s Duchom svätým nemôže byť psychicky v poriadku. Je ti ľúto ľudí ktorým sa tohto daru nedostalo? Mne ani trošku. Ja som rád že ho nepočujem a myslím, že on môže byť rád, že nepočuje mňa. Asi by som mu totiž vynadal za to, čo všetko na tomto svete dovolí. Začal by som od detí v Iraku, ktorých denne umrú desiatky zbytočne len preto, že si chcú Američania otestovať, či im dobre fungujú nové gulomety. Chceš kecať voloviny o Božej milosti, dobrosrdečnosti a spravodlivosti? Tak choď do Iraku a kecaj to žene, ktorej pred očami roztrhal dcérku ručný granát na framforce... Iste sa jej bude páčiť to, ako na ňu jej Boh myslí a ako nádherne sa o ňu stará....

    8) Vieš čo je ľúto mne? Že ešte aj 21 storočí po Kristovi sa nájdu ľudia, ktorí sú takto sfanatizovaní... ODPOR!

    9) Neviem prečo si vy o sebe myslíte, že vy kráčate cestou pravdy a my sme úbohí neznabohovia ktorí sa nechali pomýliť. Po stáročia ste utláčali ženy, násilne šírili vieru, masakrovali arabov, moslimov, protestantov, voľno myšlienkárov, vedcov, ateistov, znásilňovali deti, a páchali činy tak otrasné, že predčili aj Holokaust.. Myslíš si že máš pravdu? Že u vlastníš? Ak by si mal pravdu, tak by si ani nestál pri takej organizácií, pri akej stojíš. Takže už len preto si úplne vedľa!! Tak si tú svoju pravdu nechaj a ani ju radšej nahlas nevyslovuj...

    10) Na svojej stránke máš užitočné linky. Tak ti ich sem pár pridám aj ja. Toto sú tie najužitočnejšie linky aké si v živote videl!!

    https://www.youtube.com/watch?v=KwSbTFL1v7M

    https://www.youtube.com/watch?v=xC4p5jGFXtQ

    https://www.youtube.com/watch?v=Xus5xuzRLKE

    https://www.youtube.com/watch?v=G-xr-8B24RY

    https://www.youtube.com/watch?v=mCwfOA38ilA

    https://www.youtube.com/watch?v=lgNxbfSPahw

    To je odomňa všetko, už sa viac nemienim zaoberať tomto témou ani tvojimi názormui.

    16. 6. 2014 17:44
  30. Pasik Pasikaty

    Pravidlá stránky basnicky.sk
    bod 6. - užívateľ nesmie propagovať politické strany a cirkev.

    1. 8. 2014 19:15
  31. misa6767

    hodnotí sa tu básen?? alebo čloek?? ..aká prudká diskusia ...tak už viem,čo vás zobudí zo spánku .....páči sa mi,že ste sa zrazu ozval a vyjadrlii svoje názory vacerí ....ja nemám práo nejako kritizovať ..ama bývam dosť ktitizoaná za soje vytory ...ale nodradilo ma to ..píšm nadalej ...ak je toto jeho forma písania ...asi ťažko to zmeníte ..ak sa vám to nepáči ...jednoducho nečítajte ....al nik nemôže povedať,že niekto to i a niekto nie ...ani vaše basne sa možno nekomu nepáčia ...tak to už býva .....ľudia sú ľudia ....či omylný...alebo niee ..
    stále je to jeden z nás....krásny den vám prajem .

    3. 8. 2014 09:53
  32. Pasik Pasikaty

    Daisy35 začala s hodnotením básne, ale spoluautor básne si podľa mňa väčšinu - ak nie všetkých - popudil svojim postojom a celkovo tým, ako sa zachoval. Ak nedokáže zniesť kritiku, keď ide s kožou na trh, tak na žiadnom verejnom mieste nemá čo robiť. Nech sa zamkne doma a píše si pre svoje potešenie, poprípade pre potešenie svojich blízkych. Nemôže predsa nikomu vnucovať svoje náboženstvo. mil44 sa prezentuje ako HLBOKO (možno až do pekla) veriaci a pritom ten človek nemá v sebe ani štipku pokory či skromnosti.

    Kritika ako taká je dobrá, keď si z nej človek dokáže niečo zobrať. Misa6767, Ty píšeš, že si tiež často kritizovaná za svoje výtvory, ale nevšimol som si v Tvojich komentoch, ktorých som si spätne pár prečítal, že by si niekedy reagovala ako tuto pán spoluautor básne. Ty dokonca aj za kritiku poďakuješ, na rozdiel od spoluautora, ktorý sa nadul ako moriak a začal sa oháňať svojimi pochybnými úspechmi. Schválne, chcel by som vedieť, kto mu uveril.

    Stojím za tým, čo napísal Kal-El a hlavne LevieSrdce. Tie body nemajú chybu. Sam by som to lepšie nenapísal

    3. 8. 2014 17:52
  33. misa6767

    Pasik Pasikaty....znieť kritiku je niekedy ťažke ...veľmi ťažké ....sama som s tým prešla ..a vyšla nejedna slzička,kým som sa ako tak obrnila...hoc viem,že moje básne niesú asi tak zaujímavé ako vaše.Alee tu nejde o mna ...ale vlatne o každého z nás ....komenty nejdem veľmi čítať...ale zarazilo ma ,že sa tu rozpráa o vnucovaní nazoru ....bud a mi básen páči ....a vzdám poklonu autorovi ...alebo sa mi nepáči ,,,prečťítam ...a idem dalej ...nikto vám to nekáže čítať a už vôbec nik nechce aby ste boli toho istého nnázoru ,nik nikomu nemôže vnútiť vlastné pocity...a pravda je aj to,že ak ssa k básni vyjadríme,tak to nemusí byť vždy len chvála ..aj ked ja nemám vo zvyku kritizovať...ale ja som ja ...a každý sme iní .....autorovi prajem veľa nápadov ..a vám ostatným čim menej žlče))) nič v zlom ....len škoda pásik ,že si neprečítaš aj moje basne ...možno by si bol na mna tieež taký prísny)))

    4. 8. 2014 13:30
  34. Pasik Pasikaty

    Misa6767, viem, že zniesť kritiku je niekedy ťažké, ale treba s tým rátať. Keď sa mi niečo páči, samozrejme, je fajn pochváliť. Keď sa mi niečo nepáči, tak je podľa mňa tiež vhodné napísať čo a prečo sa mi nepáči. Myslím, že takýmto spôsobom sa ľudia dokážu posúvať ďalej. To o vnucovaní názoru som už nemyslel ani tak v básni, ako skôr v komentoch, ktoré mil44 napísal. Už hneď jeho prvý mi zdvihol tlak. Toto nemusím. Nebudem sa zameriavať na štúdium Biblie, ani biblických vyučovaní a rôznych ďalších kresťanských aktivít len preto, že sa mi nepáči jeho báseň.

    Ja tiež nemám vo zvyku kritizovať, ale občas skrátka musíš povedať svoje nie. Každý má v sebe určité hranice, ktoré keď sa prekročia, tak povie: Stop!

    Čo sa týka mojich básní, tak neviem ako na tom som. Všetky, ktoré som napísal čítalo len pár ľudí. Nemal som chuť ich niekomu ukazovať, pretože to bolo pre mňa ako vyzliecť sa pred dotyčným do naha. Nemám ich tu veľa, nie sú prvé, ktoré som napísal a nie som tu dlho zaregistrovaný. Neviem, či sú zaujímavé pre ostatných autorov alebo čitateľov. Možno niekomu niečo dajú a možno neoslovia nikoho.
    Misa, Tvoje básne som si čítal. Nebudem na Teba prísny, pretože som sa nedostal k tomu, že si (Ti) musím povedať dosť))). Neprečítal som od Teba všetky, ale prelúskam jednu po druhej. Sľubujem. Snažím sa prečítať čo najviac básní a teraz nemyslím len od Teba, ale od všetkých. Každý má iný štýl, každý dokáže jednu vec opísať inak. Poézia je (nie len) v tomto krásna. Je to na dlho, ale ja mám dosť času - teda dúfam.

    5. 8. 2014 00:16
  35. misa6767

    TAk takto sa mi to viac páči ....napísal s to krásne ...a myslím aj ja že tá žlč sa vám zdvhla až pr tých komentaroch ...ale presne ako s napísal,že každý má iný stýl,akým dokáže jednu vec opísať,presne tak isto má viacero ľudí viacero názorov na istú vec ....on len bráni svoj názor ...neberiem to ako vnucovanie ...skor ako obranu ....ak má istú vieru ...tak potom nech má ...človek musí niečomu veriť ...a nie každý verí v to isté ....myslím že už stačilo ...čo sa týka viery...básen mi príde taka normalna ...normalna pokial viem o čom píše...človek rokmi a životnými údermi pride na to ,čomu má veriť ...možno práve preto tak bráni svoj názor ..tak mu ho neberme ...má na to práo ,tak ako my mám právo písať tu soje názory...idem teda kuk basničky)..

    5. 8. 2014 10:10
  36. krasovlaska

    misa6767 prepacte, ze si tak "mierne dovolujem", ale nie je vase zmyslanie kus infantilne?!
    ...pretoze z vaseho usudku mam pocit, ze vobec nemate sajnu o tejto diskusii. Ak by ste si precitali vsetky komentare a mozno mala aj lepsi prehlad v poezii, tak by ste prisli na to, ze tu nik nikomu nezakazoval pisat a nebral nazory!
    Islo cisto o zhodnotenie diela, ktore sa nie kazdemu pacilo (a aj kazdemu nemusi!) a tak ako aj autor, tak aj prihliadajuci si mozu otvorit usta, pretoze ak nevidite, tato stranka je verejna! A ak sa autorovi tejto basne kritika nepaci, tak vinu urcite nehladam medzi kritikmi! A to s tou zlcou??!!...
    Ako sa viaceri vyjadrili, ak autor nevie zniest kritiku, nema tu co hladat, nech prestane prispievat, nech si svoje basne necha IBA pre vlastne potesenie.

    A z vasich komentov som skor citila vnucovanie sa...a nemyslim si, ze to bol iba dojem.

    Aby som to zhrnula pripajam sa k vacsine.
    (dalej uz nemienim reagovat)

    6. 8. 2014 12:51
  37. misa6767

    milá Krasovláska ...teraz sme už dosť kus odbočili od pôvodnej básne si myslím ...a ak ste si aj vy dobre prečitali komentáre,tak zistíte ,že tu sa skôr ako básen nepáčili autorove komentáre ...a neviem prečo by mi niekto mal zakazovať písať tuna ,aj ked ked ťažko znášam kritiku ...a už vôbec sa nikomu nechcem vtierať ..ja nepoznám ani jedného autora ..a píšem tak ,ako cítim ..ak máte z môjho písania taký dojem .nik vám ho neberie ,ale je zlý....nepotrebujem sa vtierať nikomu ,,,mne sa bud niečo páči a pochválim ..ale kritizovať ... myslím ,že na to tu je dosť iných osôb...takže vaše pripojenie k večšine ma nezaujíma ..je to váš názor ..ja som napísala svoj ..a neviem ,prečo by práve ten váš mal byť spravny ..kedže ste si tak istá ....viac skromnosti by neuškodilo ...ja sa nepotrebujem nad nikoho vyvyšovať ..ale ani zhadzovať sa nedám ...a napísať mám takisto právo,čo si myslím ako aj vy ...pekný den prajem

    6. 8. 2014 13:19
  38. misa6767

    a ešte niečo ...čo sa týka mojho komentaru ..ešte predchadzajucého ...ja mam 47 rokov ..píšem ako viem ....mám toho za sebou dosť--prišla som o rodičov ..o sestru ..dalšia je na tom zle (( ...viem ,čo to je ked sa človek modlí a prosí Boha ..preto si myslím ,že ten ,kto niečo také neprežije,ťažko pochopí,čo je spoliehať sa na Boha...prosiť ho o silu a vieru ....nechcem nikomu nič vnucovať ...nikomu nič nakazovať ..len si myslím ,že ani nik z nás nemá právo niekoho kritizovať za jeho vieru ..aj ked je silnejšia ako máme my .....je jeden z nás ...a ak niekto neverí v Boha ..iste verí b niečo iné ...ale ja nikomu neberiem jeho vieru v nečo ..vy tu niekoho odsudzujete za to,že sa hlási k Bohu ...hm ...nemali by sne sa viac sústrediť na krásu basne ..ako na jednotlivé nazory???...ide tu predsa o basne ..či?

    6. 8. 2014 13:25
  39. Syber

    ... súhlasím .misa6767 tokto má vyzerať komentár nestranného čitateľa..

    -mám sa čo učiť aj ja i keď som "ateista, tiež nikomu neberiem jeho vieru

    9. 1. 2016 00:08